اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  محور مقاومت

کمیته هماهنگی شیعیان عراق: نتایج انتخابات از پیش تعیین شده بود

کمیته هماهنگی شیعیان عراق موسوم به «الاطار التنسیقی» تأکید کرد که نتایج انتخابات را قبول ندارند و خواستار ابطال آن هستند.

کمیته هماهنگی شیعیان عراق: نتایج انتخابات از پیش تعیین شده بود

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، کمیته هماهنگی شیعیان عراق موسوم به «الاطار التنسیقی» پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات تأکید کرد که این نتایج را قبول ندارد.

این کمیته با انتشار بیانیه‌ای گفت: «ما به طور قاطعانه نتایج انتخابات فعلی را رد می کنیم، زیرا روشن شده است که بدون هیچ تردیدی، علیرغم  اراده مردم عراق، کمیسیون انتخابات، نتایج انتخابات را از قبل تعیین کرده است».

شبکه خبری النجباء ضمن نقل این بیانیه، گزارش داد: «تأیید می کنیم که کمیساریای انتخابات و سازمان قضائی با پرونده شکایتها، به صورت جدی و مطابق با روندهای قانونی معمول برخورد نکرده‌اند».

این کمیته تصریح کرد: «شواهد ارائه شده توسط گروههای سیاسی و اثبات اشتباهات کمیساریا برای شمارش دستی جامع [آراء] کافی بوده است برای اینکه حداقل در نتایج، تغییر چشمگیری وجود داشته باشد».

گروههای شیعه معترض به نتیجه انتخابات همچنین به اظهارات ضد و نقیض این کمیساریا مبنی بر انطباق ۱۰۰ درصدی آراء پس از شمارش دستی اشاره و تأکید کردند: «سردرگمی و تناقض کمیساریا در اظهارات و رویه‌های رای‌گیری، شک و تردید بسیاری درباره بسیاری از پرونده‌ها به وجود می‌آورد مانند آراء باطله و مراکز اخذ رأی».

در این بیانیه تأکید شد که مهمترین گواه بر گزینشی بودن سازمان قضائی انتخابات، پذیرش تعداد معینی از اعتراضات است؛ لذا این شک وجود دارد که این نهاد، شروط را در نظر نگرفته یا تسلیم فشارهای سیاسی داخلی و خارجی شده است.

این گروهها در پایان گفتند که در نتایج آراء، تقلب و دستکاری زیادی صورت گرفته است و همین مسئله باعث شده است که نتایج را نپذیریم و به دادگاه فدرال شکایت کنیم تا این انتخابات لغو شود.

کمیساریای عالی انتخابات عراق با گذشت ۵۱ روز از برگزاری انتخابات پارلمانی امروز (سه شنبه) نتایج نهایی را پس از بررسی شکایت‌ها و اعتراضات اعلام کرد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول