اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

ناسا از ترس خطر، برنامه پیاده‌روی فضانوردان را لغو کرد

ناسا از به تعویق افتادن پیاده‌روی فضایی دو فضانورد مستقر در ایستگاه بین‌المللی خبر داد.

ناسا از ترس خطر، برنامه پیاده‌روی فضانوردان را لغو کرد

به گزارش خبرنگار گروه لم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از گاردین، سازمان فضایی آمریکا (ناسا) روز سه‌شنبه با انتشار پیامی توییتری اعلام کرد، به دلیل دریافت اطلاعاتی مبنی بر وجود خطر زباله‌های فضایی سرگردان، راهپیمایی فضایی دو فضانورد مستقر در ایستگاه بین‌المللی را به تعویق انداخته است.

توماس مارشبرن و کایلا بارون، فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی قرار بود اواخر روز سه‌شنبه در یک پیاده‌روی فضایی شش و نیم ساعته به بیرون از آزمایشگاه فضایی بروند تا آنتن معیوب ارتباط رادیویی را جایگزین کنند.

در حالی که ناسا منشاء یا ماهیت زباله‌هایی را که باعث این تاخیر شده است مشخص نکرده، این نگرانی در مورد زباله‌های فضایی تنها یک روز پس از آن رخ می‌دهد که مقامات ناسا فاش کردند که ابر زباله ایجاد شده توسط آزمایش اخیر روسیه، خطر برای فضانوردان را در طول راهپیمایی فضایی افزایش داده است.

به دلیل نبود فرصت برای ارزیابی درست خطری که می‌تواند برای فضانوردان ایجادشود، تیم‌ها تصمیم گرفتند تا راهپیمایی فضایی را تا زمانی که اطلاعات بیشتری در دسترس قرار گیرد به تعویق بیاندازند.

این پیاده‌روی فضایی قرار بود اولین پیاده‌روی کایلا بارون و پنجمین پیاده‌روی توماس مارشبرن باشد؛ این دو فضانورد حدود سه هفته پیش برای اقامت شش ماهه در ایستگاه فضایی بین‌المللی با موشک دراگون به این ایستگاه سفر کردند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول