اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

تاکید نماینده اصفهان بر اهتمام بیشتر قوای سه گانه برای حفاظت از محیط زیست

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در نامه‌ای به روسای قوای مقننه، مجریه و قضاییه تاکید کرد که باید اهتمام و توجه بیشتر سه قوه برای تحقق اصل پنجاهم قانون اساسی و حفاظت از محیط زیست وجود داشته باشد.

تاکید نماینده اصفهان بر اهتمام بیشتر قوای سه گانه برای حفاظت از محیط زیست

به گزارش حوزه سیاسی خبرگزاری فارس، عباس مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به روسای قوای مقننه، مجریه و قضاییه تاکید کرد: باید اهتمام و توجه بیشتر سه قوه برای تحقق اصل پنجاهم قانون اساسی و حفاظت از محیط زیست وجود داشته باشد.

به گزارش فارس، متن نامه نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی به سران قوا به شرح زیر است:

همانگونه که مستحضرید اصل پنجاهم قانون اساسی بر این نکته اشعار می دارد« در جمهوری‏ اسلامی، حفاظت‏ محیط زیست‏ که‏ نسل‏ امروز و نسل‌های‏ بعد باید در آن‏ حیات‏ اجتماعی‏ رو به‏ رشدی‏ داشته‏ باشند، وظیفه‏ عمومی‏ تلقی‏ می‏شود. از این‏ رو فعالیت‌های‏ اقتصادی‏ و غیر آن‏ که‏ با آلودگی‏ محیط زیست‏ یا تخریب‏ غیر قابل‏ جبران‏ آن‏ ملازمه‏ پیدا کند، ممنوع‏ است.

ضمن قدردانی از تمام دقت و اقدامات قبلی صورت گرفته خواهشمند است با عنایت به وضعیت فعلی جامعه و روند نا مناسبی که در برخی از بخش ها، تخریب محیط زیست و یا خطرات ناشی از بی توجهی به این امر در آینده را، ملموس تر ساخته است، به هرنحوی که صلاح می دانید تدبیر فرمایید تا دستگاه های مربوطه با حساسیتی بیشتر و حجم فعالیت افزونتر در تحقق این اصل مهم قانون اساسی اقدام نمایند و چنانچه لازم دانستید، کمیته ای را برای تحقق این اصل قانون اساسی، تدبیر و ایجاد فرمایید.

شایان توجه است که سدهایی که در اطراف مرزهای ایران ساخته شد و یا درحال احداث می باشد و یا توقف جریان رودخانه های مهمی در فلات مرکزی (از جمله زاینده رود) و سایر بخشهای کشور و یا استفاده های بی رویه و ناموزون از معادن و تخریبهای مرتبط با آن ، اینها مواردی است که هرگونه کوتاهی و یا غفلت از چاره اندیشی به هنگام، بحرانهایی را پدید می آورد که منافی با اصل پنجاهم قانون اساسی است و اهتمام ویژه جنابعالی قطعا درحافظه تاریخی نسل های آینده نیز ماندگار خواهد بود و شایان تقدیر می باشد.

از حسن توجه جنابعالی قدردانی می نمایم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول