اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

رشد گردشگری جهانی در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱

پس از تجربه یک شش‌ماهه ضعیف در سال ۲۰۲۱، گردشگری بین‌المللی در طول فصل تابستان در نیمکره شمالی احیا شده و آمار آن برای سه ماهه سوم سال، به‌ویژه در اروپا افزایش معناداری پیدا کرده است.

رشد گردشگری جهانی در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱

خبرگزاری فارس ـ وحید باقری: بر اساس جدیدترین نسخه گزارش گردشگری جهانی UNWTO، ورود گردشگران بین‌المللی (تعداد اقامت شب) در ژوئیه تا سپتامبر ۲۰۲۱ نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۰.۵۸ درصد افزایش یافته است.

اروپا بهترین عملکرد نسبی را در سه ماهه سوم سال ثبت کرد (البته تعداد گردشگران ورودی بین‌المللی نسبت به دوره مشابه در سال ۲۰۱۹.۵۳ درصد کاهش داشت). در ماه آگوست و سپتامبر، ورودی‌های بین‌المللی در مقایسه با سال ۲۰۱۹، منفی ۶۳ درصد بود، اما این بهترین نتیجه ماهانه از ابتدای سال ۲۰۱۹ به شمار می‌رود. 

بین ژانویه و سپتامبر ۲۰۲۱، ورود گردشگران بین‌المللی در سراسر جهان در مقایسه با سال ۲۰۲۰ به منفی ۲۰ درصد رسید که نسبت به شش ماه اول سال (۵۴- درصد) بهبود آشکاری داشته است.

در برخی از مناطق فرعی (اروپای جنوبی و مدیترانه، دریای کارائیب، آمریکای شمالی و مرکزی) تعداد گردشگران ورودی در 9 ماهه اول سال ۲۰۲۱ نسبت به سطح سال ۲۰۲۰ بالاتر رفته است. با توجه به داده‌های موجود، برخی از جزایر در دریای کارائیب و جنوب آسیا، همراه با چند مقصد کوچک در جنوب و جنوب اروپای مدیترانه‌ای، بهترین عملکرد خود را در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ داشته‌اند، طوری که آمار گردشگری آن‌ها به سطح قبل از همه‌گیری کرونا نزدیک شده یا حتی گاهی اوقات از آن فراتر رفته است. 

زوراب پولولیکاشویلی، دبیر کل سازمان جهانی گردشگری، گفت: ما نمی‌توانیم به راحتی گاردمان را پایین بیاوریم و باید باز هم تلاش کنیم تا دسترسی برابر به واکسیناسیون، هماهنگی رویه‌های سفر، استفاده از گواهی‌های واکسیناسیون دیجیتالی برای تسهیل تحرک و ادامه حمایت از بخش گردشگری، فراهم شود. داده‌های مربوط به سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ دلگرم‌کننده است. با این حال، ورودی‌ها هنوز ۷۶ درصد کمتر از سطح قبل از همه‌گیری کرونا هستند و نتایج در مناطق مختلف جهانی متفاوت است.

اوج‌گیری تقاضای سفر، ناشی از افزایش اعتماد مسافران به خاطر پیشرفت سریع واکسیناسیون و کاهش محدودیت‌های سفر در بسیاری از مقاصد بود. در اروپا، گواهی دیجیتال واکسیناسیون کووید اتحادیه اروپا به تسهیل رفت و آمد آزاد در این منطقه کمک زیادی کرده است و باعث افزایش قابل توجهی در تقاضای سفر پس از چندین ماه از محدودیت سفرها شده است.

ورودی‌ها در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۱ تنها ۸ درصد کمتر از مدت مشابه سال ۲۰۲۰ بود اما هنوز ۶۹درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ کمتر بوده است. قاره آمریکا قویترین آمار گردشگران ورودی را در ژانویه تا سپتامبر ثبت کرد (میزان ورودی ۱ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ بیشتر بود، اما همچنان ۶۵ درصد پایین‌تر از سطح ۲۰۱۹ بود).

کارائیب، قویترین نتایج ورودی گردشگر را در منطقه با ورود ۵۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۰ ثبت کرد، اگرچه این مقدار هنوز ۳۸ درصد کمتر از سال ۲۰۱۹ است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول