اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

کاهش آلودگی هوا‌ با ورود سامانه بارشی/ آسمان پایتخت فردا شب برفی و بارانی است

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه بعدازظهر امروز سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می‌شود، گفت: با ورود سامانه بارشی از غرب کشور به تدریج از میزان آلاینده‌های هوا کاسته خواهد شد.

کاهش آلودگی هوا‌ با ورود سامانه بارشی/ آسمان پایتخت فردا شب برفی و بارانی است

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: بعدازظهر امروز سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می‌شود و سبب بارش در برخی نقاط آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و کردستان خواهد شد که شدت بارش‌ها در شمال غرب کردستان و غرب آذربایجان غربی خواهد بود.

وی افزود: روز آینده گستره فعالیت این سامانه شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور را دربرمی‌گیرد. همچنین در استان‌های ساحلی خزر، استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز و غرب اصفهان و فارس، همچنین بوشهر فعال خواهد بود و در بخش‌هایی از خراسان شمالی نیز سبب بارش باران و وزش باد شدید موقت می‌شود که در استان‌های جنوبی رعد و برق خواهیم داشت و در ارتفاعات استان‌های واقع در البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش به صورت برف است.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده شدت بارش‌ها در استان‌های ساحلی خزر، آذربایجان شرقی، اردبیل، کرمانشاه، لرستان، شمال شرق خوزستان، غرب چهارمحال و بختیاری، جنوب همدان و غرب کردستان خواهد بود و در بخش‌هایی از تهران، البرز و شمال قزوین نیز بارش‌ها قابل توجه است.

اصغری اضافه کرد: روز جمعه 12 آذر در نوار غربی کشور بارش‌ها کاهش می‌یابد و گستره فعالیت سامانه نیمه شرقی کشور را در برمی‌گیرد. در این روز در سواحل مرکزی و شرقی خزر، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز در استان های سمنان و شرق تهران بارش باران و برف در ارتفاعات داریم.

وی اظهار داشت: امروز وزش باد شدید و گردوخاک در بخش‌هایی از آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، قزوین، زنجان و گیلان داریم و شنبه 14 آذر بارش پراکنده در خراسان رضوی و خراسان شمالی خواهیم داشت و در سایر مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تصریح کرد: روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری کاهش دما بین 8 تا 12 درجه در نیمه شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

اصغری افزود:‌ تداوم آلودگی هوا امروز در شهرهای صنعتی و پرجمعیت وجود دارد و به تدریج از بعد از ظهر با ورود سامانه بارشی از غرب کشور از میزان آلاینده‌ها کاسته می‌شود.

وی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت:‌ آسمان تهران فردا ابری همراه با غبار صبحگاهی و در بعد از ظهر بارش باران پیش‌بینی می‌شود و فردا شب آسمان تهران ابری و بارانی است و به تدریج با کاهش زیاد دما، احتمال بارش برف وجود دارد. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 17 و 5 درجه خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز آینده ارومیه با کمینه دمای 4 درجه زیر صفر و زنجان با کمینه دمای 5 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای 32 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهند بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول