اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

فارس من | نظارت مجلس بر بازار سرمایه فراتر از تفحص خواهد بود/ نمایندگان به‌دنبال بازدید سرزده از بورس

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی با بیان اینکه ریزش سرمایه مردم در بورس حق‌الناس است از بازدید سرزده نمایندگان از بازار سرمایه خبر داد و گفت: با آنکه تحقیق و تفحص از بورس تصویب شده ولی نظارت مجلس از بازار سرمایه گسترده‌تر خواهد شد.

فارس من | نظارت مجلس بر بازار سرمایه فراتر از تفحص خواهد بود/ نمایندگان به‌دنبال بازدید سرزده از بورس

محمدحسن آصفری نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره  اظهار داشت: سرمایه مردم در بورس حق‌الناس است و متأسفانه دولت فعلی و سابق توجهی به بورس نداشته و برنامه جدی برای احیای آن ندارد.

وی افزود: ریزش سرمایه مردم در بورس حق‌الناس است که نباید به آن بی‌توجهی شود و نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تصریح کرد: بخشی از مشکلات بورس، مدیریتی است و بخش دیگری به تصمیمات جدی دولت بازمی‌گردد؛ دولت حق ندارد خودش و یا شرکت‌های وابسته به آن از بورس به عنوان صندوق ذخیره نگاه کرده و از آن برای حل مسائل و مشکلات خود برداشت کند.

آصفری گفت: قیمت گذاری عرضه‌های اولیه در بورس اشتباه بوده و نقش دلالان در آن پررنگ بوده و قیمت‌ها به هیچ عنوان واقعی نیست.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به آنکه مجلس هیاتی را برای تحقیق و تفحص از سازمان بورس و اوراق بهادار تعیین کرده و قرار است به صورت جدی بورس ورود کنیم، به نظر می‌رسد برخورد با کسانی که از ابتدا با قیمت‌گذاری‌های غیرواقعی موجب ضرر و زیان مردم شده‌اند لازم است و آنها بایستی پاسخگو باشند.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس اظهار داشت: نمایندگان مجلس بنا دارند علاوه بر بازدیدهای هیات تحقیق و تفحص از بورس، به صورت سرزده از سازمان بورس و بخش‌های زیر مجموعه آن بازدید کنند؛ نمایندگان مجلس منتظر اقدامات هیات تحقیق و تفحص از بورس برای اصلاح امورات بازار سرمایه نمی‌مانند؛ چراکه مجلس بنای نظارت گسترده بر بورس را دارد.

مخاطبان گرانی با ثبت سوژه‌ای در بخش «فارس من» با عنوان «بررسی دقیق اتفاقات رخ داده در بورس توسط مجلس» خواستار پیگیری این موضوع شدند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول