اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ایتالیا از عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا حمایت کرد

«ماسیمو گایانی» سفیر رم در آنکارا در یک سخنرانی برای دانشگاه «۲۹ می استانبول» اعلام کرد که ایتالیا از عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا حمایت می‌کند.

ایتالیا از عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا حمایت کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که انتظار چند دهه‌ای ترکیه برای عضویت در اتحادیه اروپا ادامه دارد، سفیر ایتالیا در ترکیه در یک سخنرانی وبیناری درباره این موضوع اظهارنظر کرد.

«ماسیمو گایانی» سفیر ایتالیا در ترکیه روز سه شنبه (دیروز) طی سخنرانی مجازی برای دانشگاه «۲۹ می استانبول» روابط این دو کشور را در سطوح سیاسی و اقتصادی «عالی» توصیف کرد.

به گزارش روزنامه «دیلی صاباح» ترکیه، سفیر رم در آنکارا با تاکید بر روابط عالی، تاریخی و چند جانبه این دو کشور گفت، ترکیه شریک مهم ایتالیا و همچنین اتحادیه اروپا است.

ماسیمو گایانی در این سخنرانی بر وجود تعاملات و دیدارهای مقام‌های ارشد ایتالیا و ترکیه و نهادهای مختلف دولتی دو کشور تاکید کرد.


«ماسیمو گایانی» سفیر ایتالیا در ترکیه

 

به گفته این دیپلمات ایتالیایی، این کشور با اشتیاق و به صورت مداوم از عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا حمایت کرده است و الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا را برای هر دو طرف مفید می‌داند.

سفیر ایتالیا در ترکیه تصریح کرد، به رغم اختلافات ترکیه و اتحادیه اروپا درباره بسیاری از موضوعات، ترکیه نقشی مهم در مقابله با جرایم، مهاجرت بی قاعده، تروریسم و بسیایر دیگر از موضوعات منطقه‌ای ایفا می‌کند.

گایانی با بیان اینکه ترکیه و ایتالیا شرکای اساسی هستند و ایتالیا یکی از برجسته‌ترین سرمایه گذاران خارجی ترکیه است، روابط اقتصادی دو کشور را ستود. وی افزود: «جریان تجاری بین دو کشور متعادل است و روز به روز گسترش می‌یابد».

عضویت ترکیه در «جامعه اروپا» که بعدا به «اتحادیه اروپا» تغییر یافت، از سال ۱۹۸۷ آغاز شد اما تلاش آنکارا تا به امروز به دلیل مخالفت‌های اروپایی با این عضویت محقق نشده است.

یکی از اصلی ترین مخالفان عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا، یونان بوده است. طی سال‌های اخیر تنش‌های یونان با ترکیه بر سر مسائلی از قبیل قبرس و اقدامات حفاری در دریای مدیترانه تشدید شده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول