اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

تولید کالایی تحریمی توسط دانش‌بنیان‌ها/ نیاز صنایع به سامانه کنترل جهت‌دار برطرف شد

سیستم های سروو هیدرولیک با دقت بالا و نسبت پایین وزن به نیرو، کاربرد گسترده ای در شاخه های مختلف صنعت دارند.

تولید کالایی تحریمی توسط دانش‌بنیان‌ها/ نیاز صنایع به سامانه کنترل جهت‌دار برطرف شد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، ابراهیم مظفری مدیرعامل شرکت فن‌آوران ابزارساز آریا، از توسعه سامانه‌های یادشده در داخل کشور گفت و ادامه داد: بهبود همزمان دقت و پاسخ زمانی از نیازهای روز افزون این سیستم‌ها است. سیستم‌های سروو هیدرولیک به علت دقت بالا و نسبت پایین وزن به نیرو، کاربرد گسترده ای در شاخه های مختلف صنعت دارند.

 

کاربردهای گسترده

سامانه‌های سروو هیدرولیک نسبت به سایر سیستم‌های مکانیکی و الکتریکی دارای مزیت های نسبی زیادی هستند که مهم ترین آن‌ها نسبت پایین وزن به توان و دقت بالا است. گستره کاری این سیستم‌ها به صورت روز افزونی در حال رشد بوده و بهبود همزمان سرعت و دقت این سیستم ها، از نیاز های صنایع مختلف است.

یک موتور سروو هیدرولیک در اصل یک موتور جریان مستقیم است و به همراه برخی دیگر از اجزای سازنده مخصوص دیگر که یک موتور جریان مستقیم را به صورت سروو تبدیل می کنند.

در یک واحد سروو، یک موتور جریان مستقیم کوچک، یک پتانسیومتر، چرخ دنده و یک مدار هوشمند پیدا خواهید کرد. مدار هوشمند به همراه پتانسیومتر باعث می شود سروو مطابق خواسته های کاربر بچرخد. همانطور که می دانیم، یک موتور جریان مستقیم کوچک با سرعت بالا می چرخد اما گشتاور حاصل از چرخش آن برای حرکت حتی یک بار سبک نیز کافی نخواهد بود.

این جایی است که سیستم چرخ دنده داخل به یک سروو مکانیزم اضافه می شود. مکانیزم چرخ دنده سرعت ورودی از موتور را که  بسیار سریع  است به سرعت آهسته تر تبدیل می کند و به یک سرعت خروجی می رسد که از سرعت ورودی آهسته‌تر اما کاربردی‌تر است.

 

کارایی هم‌پای نمونه خارجی

سروو هیدرولیک تولید شده در شرکت فن آوران ابزارساز آریا یک دوم نمونه خارجی قیمت دارد اما همان کارآیی را دارد. سروو هیدرولیک جز اقلام تحریمی است و پس از تشدید تحریم ها عملا واردات آن غیرممکن شده است.

سروو هیدرولیک در ساخت خودروهای اتوماتیک به کار می رود و به نحوی انجام امور به صورت خودکار را تسهیل می کند. سروو هیدرولیک ها براساس سیگنال های کنترلی که دریافت می کنند، رویه خود را آغاز می کنند.

 

ایجاد 25 فرصت شغلی

این فعال فناور، با اشاره به چالش های پیش روی شرکت های دانش بنیان گفت: تربیت نیروهای متخصص در داخل کشور یکی از معضلات جدی امروز است اما با این وجود نزدیک به 15 فرصت شغلی در شرکت فن آوران ابزارساز آریا ایجاد شده است در حالی که به 10 متخصص دیگر نیز نیازمندیم تا چرخه تولید خود را کامل کنیم.

این فعال فناور، جلوگیری از خروج ارز را یکی دیگر از مزایای تولید این محصول ایران‌ساخت دانست و گفت: توسعه تولید سروو هیدرولیک ها می تواند مانع خروج میلیون ها دلار ارز از کشور شود. بنابراین کمک های ریالی به شرکت های دانش بنیان می تواند ثمرات به مراتب بزرگ تر برای کشور داشته باشد.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول