اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

نگاه تبعیض‌آمیز به دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی/ اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های تربیت معلم درجه 2 نیستند!

مسؤول کانون بسیج اساتید دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی گفت: نگاه تبعیض‌آمیز به دانشگاه شهید رجایی و فرهنگیان، باعث تنزل کیفیت نظام تربیت معلم در کشور می‌شود و این موضوع، آسیب بسیار بزرگی است.

نگاه تبعیض‌آمیز به دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی/ اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های تربیت معلم درجه 2 نیستند!

علی فرهادی مسؤول کانون بسیج اساتید دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس اظهار کرد: نگاه تبعیض آمیز به دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با دیدگاه‌های بلند مقام معظم رهبری، همخوانی ندارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، دو دانشگاه بسیار راهبردی، خطیر و با مسؤولیت بسیار مهم و سنگین هستند، گفت: به نوعی ارزشمندترین تولید کشور که نیروی انسانی است، از این دو دانشگاه نشأت می‌گیرد چرا که این دو دانشگاه مولد معلم و معلم هم مولد سرمایه انسانی است.

فرهادی با تأکید بر اینکه سرمایه انسانی در هر کشوری، ارزشمندترین ثروت آن کشور محسوب می‌شود، افزود: نگاه تبعیض‌آمیزی که هم اکنون بین دانشگاه‌های وزارت علوم و دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت‌ دبیر شهید رجایی وجود دارد، باعث شده است که اعضای هیأت علمی این دو دانشگاه نه با نگاه اقتصادی و ریالی که البته آن هم به اندازه خودش اهمیت دارد اما گلایه از نگاه اشتباه به جایگاه دانشگاه دارند.

وی تصریح کرد: اعضای هیأت علمی این دانشگاه‌ها بسیار از این موضوع ناراحت هستند و خودشان را اعضای هیأت علمی درجه دو احساس کردند و این در حالیست که ضرورتا و منطقا باید نگاه بلندتری به اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی داشته باشیم که برای کشور معلم تربیت می‌کنند.

مسؤول کانون بسیج اساتید دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با تأکید بر اینکه این نگاه باعث شده است که جایگاه تربیت معلم تنزل پیدا کند، گفت: نگاه تبعیض‌آمیز به دانشگاه شهید رجایی و فرهنگیان، باعث تنزل کیفیت نظام تربیت معلم در کشور می‌شود و این موضوع، آسیب بسیار بزرگی است و ما انتظار داریم هرچه سریع‌تر وزارت علوم ، وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه، این موضوع را حل کند.

  وی ادامه داد: برخی از دانشگاه‌های کشور که به گواهی آمار، بیشتر فارغ‌التحصیل آنها، کشور را ترک کرده و به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند، در افزایش حقوق اساتید دیده شدند اما درباره دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی اما و اگر می‌کنیم؛ این موضوع بسیار جای تأسف دارد.

فرهادی تصریح کرد: بسیج اساتید و همه اساتید این دو دانشگاه انتظار دارند که مسؤولان نگاهشان را به جایگاه تربیت معلم تغییر بدهند و با نگاه بلند به تربیت معلم نگاه کنند. امیدواریم هرچه سریعتر بحث همسان سازی حقوق اساتید این دانشگاه‌ها با سایر دانشگاه‌های کشور به سرانجام برسد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول