اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

خطیب‌زاده: رژیم صهیونیستی برای مسموم کردن مذاکرات در شیپور دروغ می‌دمد

سخنگوی وزارت امور خارجه در توئیتی نوشت: رژیم اسرائیل که حیاتش به تنش وابسته است، بار دیگر دست به کار شده و برای مسموم کردن مذاکرات وین در شیپور دروغ می‌دمد.

خطیب‌زاده: رژیم صهیونیستی برای مسموم کردن مذاکرات در شیپور دروغ می‌دمد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) در توئیتی با اشاره به خبرسازی‌های این روزهای رژیم صهیونیستی همزمان با برگزاری مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ در وین نوشت: رژیم اسرائیل که حیاتش به تنش وابسته است، بار دیگر دست به کار شده و برای مسموم کردن مذاکرات وین در شیپور دروغ می‌دمد.

وی افزود: همه طرف‌ها در اتاق اکنون با آزمون استقلال و اراده سیاسی برای به انجام رساندن ماموریتشان مواجه هستند - بی‌توجه به خبرهای جعلی که برای تخریب چشم‌انداز موفقیت ساخته و پرداخته شده‌اند.

 

 

گفتنی است صهیونیست‌ها همزمان با مذاکرات وین مدعی غنی ‌سازی اورانیوم در ایران با غنای ۹۰ درصد شدند. 

خطیب‌زاده روز دوشنبه هشتم آذر ماه نیز در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس درباره ابراز نگرانی نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از نتیجه مذاکرات وین و همچنین تلاش‌های این رژیم برای به شکست کشاندن مذاکرات وین گفت: اگر بخواهم درباره اقدامات رژیم اشغالگر قدس برای بر هم زدن نظم بین‌المللی طی این سال‌ها وارد جزییات شوم بحث تکراری است. برای ما هم نیت و اراده و اقداماتی که رژیم اشغالگر قدس در برهم زدن توافق برجام از روز اول تا به امروز انجام داده، روشن است. مهم این است ایران و ۱+۴ به عنوان اعضای باقیمانده در برجام توافقی کنند که نتیجه آن اطمینان از رفع موثر تحریم‌ها است.

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: رژیم اشغالگر قدس به عنوان رژیمی که دارای چند صد کلاهک هسته‌ای است و به هیچ یک از رژیم‌های مانیتوری بین‌المللی احترام نگذاشته و عضو آن نیست، در جایگاهی نیست که در خصوص برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران که زیر نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام می‌شود، اظهارنظر کند.

به گزارش فارس، دور جدید مذاکرات وین بین ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) برای رفع تحریم‌های آمریکا از روز دوشنبه هشتم آذر ماه با برگزاری نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام در شهر وین پایتخت اتریش آغاز شد. علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه ریاست هیأت ایرانی در این مذاکرات را برعهده دارد.

«یائیر لاپید» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی که همزمان با مذاکرات در وین پس از لندن به پاریس سفر کرد. در اظهاراتی در پاریس اعلام کرد: اسرائیل معتقد است که ایران صرفاً در حال خرید زمان در گفت‌وگوها با هدف پیش بردن برنامه هسته‌ای خود و برخورداری از تخفیف‌های تحریمی است و لازم است قدرت‌های جهانی برای حالت فرضی شکست گفت‌وگوها یک «برنامه جایگزین» یا «پلان بی» تدوین کنند. (جزییات بیشتر)

از سوی دیگر «آلون اوشپیتز» سرپرست وزارت خارجه رژیم صهیونیستی دیروز (سه‌شنبه) در مصاحبه با شبکه رادیویی «کان» مدعی شد اسرائیل نگران است که مذاکرات وین به ایران کمک کند تا به آستانه توانمندی اتمی نظامی برسد.

لازم به ذکر است، «کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل» معروف به «آیپک» که بزرگترین گروه لابی‌گری رژیم صهیونیستی در آمریکا است پیشنهادات جدیدی را برای مذاکرات وین برای رفع تحریم‌ها مطرح کرده است. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول