اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

رئیس مجمع نمایندگان یزد: باید منابع آبی فعلی را مدیریت کنیم/ از آبیاری سنتی دست بکشیم

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با اشاره کاهش منابع آبی گفت: باید منابع آبی فعلی را مدیریت کنیم و از آبیاری سنتی دست بکشیم.

رئیس مجمع نمایندگان یزد: باید منابع آبی فعلی را مدیریت کنیم/ از آبیاری سنتی دست بکشیم

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شریف همایش « بیداد آب» با موضوع « توزیع عادلانه آب و تنش آبی موجود در سه استان اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری» برگزار شد.

حجت الاسلام موسوی لارگانی رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان، محمدصالح جوکار رئیس مجمع نمایندگان استان یزد و حجت الاسلام جعفری رییس مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری در این نشست به بیان مطالبی پیرامون موضوع پرداختند.

* لزوم مدیریت منابع آبی فعلی

محمدصالح جوکار رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در این همایش اظهار داشت:  با توجه به کاهش سالانه مخازن زیرزمینی و خشک سالی ها اگر برنامه ریزی درستی نباشد در آینده نه چندان دور دچار مشکل خواهیم شد.

وی افزود: راهکار اول مدیریت منابع آبی فعلی و پرداخت سر موقع حق آبه هاست. تامین آب و انتقال آب از دریا برای صنایعی که سود آور و آب بر است، راهکار میان مدت ماست.

* منفعت بعضی صنایع برای همه کشور است

محمدصالح جوکار رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما زیر ساخت ها را متمرکز کردیم و متاسفانه گریبان گیر شدیم در این مورد. سند آمایش هنوز هم کامل نشده. ناچاریم برای صنایع؛ آب را از حوزه بیرونی مثل دریا تامین کنیم.

وی ادامه داد: نمی‌شود همه مسائل را استانی تحلیل کرد. منفعت بعضی صنایع برای همه کشور است.

جوکار گفت: باید برنج کاری متوقف شود. باید به سمت مجتمع های گلخانه ای حرکت کنیم و آبیاری سنتی دست بکشیم.

وی تاکید کرد: در حوزه صنایع باید صنعت پیشرفته و کم آبخواه بیاوریم. باید به سمت صنایع هایتک برویم تا اشتغال تحصیل کرده های ما تضمین شود.

* باید با گفت وگو مشکل را حل کنیم

محمدصالح جوکار رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در ادامه سخنانش گفت: ما منافع مشترک داریم. از فولاد اصفهان یزد هم بهره می گیرد و صنایعش رونق می گیرد.

وی افزود: ما در سخت ترین شرایط جنگی همدیگر را رها نکردیم و گردان های ما همکاری داشتند. چرا امروز اینگونه مطالبه می کنیم تا دشمن سواستفاده کند. باید در سایه گفت وگو مشکل را حل کنیم و هیچ حمایت متعصبانه از استان خود نکنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول