اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

برگزاری نیمه حضوری امتحانات مقطع کارشناسی دانشگاه هرمزگان

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه هرمزگان از برگزاری امتحانات چهار دانشکده این دانشگاه به صورت حضوری خبر داد و گفت: با توجه به اینکه پاشنه آشیل آموزش‌های برخط، امتحانات آن است، بایستی حتی المقدور امتحانات را حضوری برگزار کنیم و این مشکلات تا حدودی برطرف شود.

برگزاری نیمه حضوری امتحانات مقطع کارشناسی دانشگاه هرمزگان

محمدرضا سمتی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بندرعباس گفت: با توجه به اینکه پاشنه آشیل آموزش‌های برخط، امتحانات آن است و متاسفانه علی رغم تلاش دانشجویان و اساتید نمی‌توان کنترلی روی سلامت امتحانات داشت، مجبوریم حتی المقدور امتحانات را حضوری برگزار کنیم تا این مشکلات تا حدودی برطرف شود. 

وی با اشاره به اینکه مجوز کلی برای حضوری شدن دانشگاه‌ها از طرف وزارت علوم و ستاد ملی کرونا از قبل صادر گردیده و تصمیم نهایی به دانشگاه واگذار شده بود، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امتحانات دانشجویان کارشناسی دانشکده‌های مهندسی شیمی و نفت، کشاورزی و منابع طبیعی، علوم پایه و فنی مهندسی از یازدهم دی الی نوزدهم بهمن در دو بازه زمانی متفاوت به صورت حضوری در دانشگاه هرمزگان برگزار خواهد شد و امتحانات مابقی دانشکده‌های این دانشگاه برخط و مجازی برگزار می‌شود. 

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه هرمزگان افزود: تلاش ما بر رعایت حداکثری پروتکل‌هاست و دانشجویان باید دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند. همچنان پیگیر حضور دانشجویانی که واکسن نزده‌اند هستیم و تصمیم نهایی درباره حضور این دانشجویان در جلسه امتحان اعلام خواهد شد. 

محمدرضا سمتی گفت: محدودیت‌های خوابگاهی و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ما این اجازه را نمی‌دهد که تعداد دانشجوهای غیربومی همانند زمان قبل از کرونا باشد. به همین منظور پس از بررسی‌های صورت گرفته مجبور به انتخاب بعضی از دانشکده‌ها برای امتحانات حضوری در دو بازه زمانی مجزا شدیم. برای مثال در یک بازه زمانی حداکثر ۴۰۰ نفر در روزهای متفاوت امتحان خواهند داد. 

وی نگرانی دانشجویان از ازدحام سرویس‌های دانشگاه را اینگونه پاسخ داد: با توجه به اینکه تعدادی از دانشجوها امتحاناتشان برخط است و برخی دیگر نیز خوابگاهی هستند، در نتیجه تعداد افراد بومی که به سرویس نیاز دارند بسیار پایین خواهد بود. 

دکتر محمدرضا سمتی در پایان به وضعیت ترم‌های آینده اشاره کرد و گفت: تجربه‌ برگزاری حضوری کلاس‌های دانشجویان ارشد و دکتری و امتحانات حضوری دانشجویان کارشناسی، سنگ بنای برنامه‌ریزی برای وضعیت ترم آینده خواهد بود. اگرچه از نظر ما بازگشت به شرایط قبل از کرونا غیرممکن است اما تلاش بر این است که این شرایط را به بهترین شکل کنترل کرده و به پیش ببریم.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول