اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

راه‌اندازی سامانه گزارش‌گیری فساد در وزارت تعاون

معاون دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از راه‌اندازی سامانه گزارش‌گیری فساد در این وزارتخانه خبر داد.

راه‌اندازی سامانه گزارش‌گیری فساد در وزارت تعاون

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک بهروز لطفی صبح امروز در نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در اراک از راه‌اندازی سامانه گزارش‌گیری فساد در این وزارتخانه خبر داد و اظهار کرد: همه دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون باید به این سامانه وصل شوند.

وی افزود: یکی از برنامه‌های مهم دولت در راستای جلوگیری از فساد و رانت متناسب‌سازی ساختار و تشکیلات است که ابلاغیه آن به دستگاه‌های مربوطه ارسال می‌شود.

معاون دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: یکی از مؤلفه‌هایی که باید در راستای مبارزه با فساد در نظر گرفته شود بحث نظارت مؤثر، کافی و کارآمد است.

لطفی یکی از استراتژی‌های وزارت تعاون را ارتباط بی‌واسطه با مردم و رسیدگی به شکایات آنان عنوان کرد و ادامه داد: باید به‌صورت مستمر و مقایسه‌ای از مردم نظرسنجی شود و برای این کار باید تلاش مضاعفی شود تا خدمات به صورت الکترونیک به آنها ارائه شود.

وی ارتقای رضایتمندی مردم، پاسخگویی، مسئولیت‌پذیری، کاهش شکایات و تخلفات اداری، شناسایی نیازها و مشکلات، شناسایی علل احتمالی بی‌انگیزه بودن کارکنان، بهبود مشارکت مردم و نهادهای مدنی در پیشبرد امور را از شاخص‌های کلیدی در افزایش رضایتمندی مردم برشمرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ۳۲۱ هزار نفر در استان مرکزی بیمه‌شده اصلی در سازمان تأمین اجتماعی هستند و ضریب پوشش بیمه‌ای استان ۶۸ درصد است.

بهزاد سام‌دلیری با بیان اینکه ۳۸ شهرک صنعتی در استان وجود دارد اظهار کرد: ۲۲ هزار و ۵۹۶ کارگاه مشمول تأمین اجتماعی هستند همچنین نرخ مشارکت اقتصادی در تابستان ۳۵.۶ درصد و نرخ بیکاری نیز ۷.۹ درصد بوده است.

وی عدم تکمیل چارت سازمانی مصوب، مشکلات و موانع اعتباری در راستای تعمیر و تجهیز مجموعه‌های ورزشی کارگران، تخصیص نیافتن منابع اعتباری در حوزه تملک دارایی‌ها و پذیرفته نشدن لیست بیمه اعضای هیئت‌مدیره تعاونی‌ها از سوی سازمان تأمین اجتماعی و... از جمله مشکلات و موانع در دستیابی به اهداف سازمانی و تحقق برنامه‌های پیش‌بینی شده از سوی وزارت متبوع است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول