اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

دیلی‌میل: ایمنی حاصل از تزریق فایزر با گذشت زمان کاهش جدی دارد

نتایج یک بررسی جدید که در رژیم صهیونیستی صورت گرفته نشان می‌دهد، خطر ابتلا به کووید 19 سه ماه پس از دریافت دومین دز از واکسن فایزر بیش از دو برابر می‌شود.

دیلی‌میل: ایمنی حاصل از تزریق فایزر با گذشت زمان کاهش جدی دارد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید که در رژیم صهیونیستی صورت گرفته نشان می‌دهد، خطر ابتلا به کووید ۱۹ سه ماه پس از دریافت دومین دز از واکسن فایزر بیش از دو برابر می‌شود. 

این مطالعه روی بیش از ۸۰ هزار بزرگسال که به طور کامل با واکسن فایزر/بیوان‌تک واکسینه شده بودند مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد، خطر ابتلا به کرونا بین ۹۰ تا ۱۱۹ روز پس از تکمیل سری واکسن در مقایسه با ۹۰ روز اولیه ۲.۳۷ برابر بیشتر بود.

این خطر ۱۸۰ روز یا بیشتر پس از دریافت دز دوم به ۲.۸۲ برابر افزایش یافت.

محققان می‌گویند این یافته‌ها نشان می‌دهد که احتمالاً برای محافظت طولانی‌مدت در برابر کووید، تزریق‌ تقویت‌کننده لازم است؛ مطالعات قبلی نیز نشان داده‌اند، ایمنی در برابر عفونت ناشی از واکسنهای کووید ۱۹ به مرور زمان کاهش می‌یابد.

محققان خدمات بهداشتی در اسرائیل و مؤسسه ملی بهداشت ایالات متحده (NIH) افرادی را که با واکسن  فایزر/بیوان‌تک واکسینه شده بودند بررسی کردند؛ آنها دریافتند که ۹۰ روز پس از دریافت دز دوم، خطر ابتلا به ویروس بیش از دو برابر می‌شود 

علاوه بر این، درصد مثبت شدن آزمایش‌ها برای کووید ۱۹ از ۲.۴ درصد پس از ۹۰ روز  به ۱۰.۶ درصد و پس از گذشت ۱۵۰ روز  چهار برابر شده است.

این یافته شواهد بیشتری را اضافه می‌کند که نشان می‌دهد، در حالی که واکسن‌های فایزر محافظت قوی در هفته‌های اولیه ایجاد می‌کنند، احتمالاً برای حفظ محافظت طولانی‌مدت از کووید، تزریق‌های تقویت‌کننده لازم است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول