اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

باقری: گفت‌وگوهای مثمرثمری با گروسی با هدف تداوم همکاری‌های فنی بین ایران و آژانس داشتم

معاون وزیر خارجه گفت که گفت‌وگوهای مثمرثمری عصر امروز با گروسی با هدف تداوم همکاری‌های فنی بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشته است.

باقری: گفت‌وگوهای مثمرثمری با گروسی با هدف تداوم همکاری‌های فنی بین ایران و آژانس داشتم

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی در مذاکرات با ۱+۴ به منظور رفع تحریم‌ها که در وین حضور دارد، عصر امروز (پنجشنبه) با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار و گفت‌وگو کرد.

باقری بعد از این دیدار در توئیتی نوشت: با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت‌وگوهای مثمرثمری با هدف تداوم همکاری‌های فنی بین ایران و آژانس داشتم.
‏وی افزود: تاکید کردم که ایران مصمم است که به مشارکت فعالانه و مثبت در گفت‌وگوها در وین ادامه دهد. آژانس می‌تواند نقش فنی مثبتی ایفا کند.

این نخستین دیدار باقری با گروسی بود.

دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل در وین نیز در توئیتی در ابن باره اعلام کرد که مذاکرات باقری و گروسی درباره موضوعات دوجانبه در فضایی سازنده انجام شده و ایران قصد خود را برای همکاری نزدیک با این سازمان و تعامل فعال در مذاکرات وین اعلام کرده است.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه هشتم آذر ماه  درباره سفر گروسی به تهران در نشست هفتگی با خبرنگاران گفت: سفر گروسی به تهران در چارچوب همکاری‌های  فنی ایران و آژانس انجام شد و گفت‌وگوهای خوبی در سطوح مختلف انجام شد و این گفت‌وگوها ناتمام ماند، به خاطر اینکه در برخی واژه‌ها و مفاهیم به توافق قطعی نرسیدیم ولی بندهای توافقی تقریبا نهایی شده و هیأت ایران طی روزهای آتی برای نهایی کردن متن با آژانس جلساتی را خواهد داشت و مراودات بین دو طرف در سطوح مختلف ادامه خواهد یافت. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول