اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

معاون هماهنگ کننده نزاجا: هزینه‌های سنگین ناباروری تحت پوشش بیمه نیروهای مسلح قرار گرفته است

از جمله توصیه های اکید رهبر معظم انقلاب در سالهای اخیر، توجه به موضوع جمعیت و تهدیدات مختلف پیر شدن جمعیت است. در این میان، ارتش مکتبی جمهوری اسلامی ایران که همواره خدمت به مردم را در عرصه های مختلف دفاعی و نظامی، خدمت رسانی و امدادی و پزشکی، کمک رسانی به محرومان و ... همواره در دستور کار داشته و به عینه ثابت کرده است که در اجرای فرامین فرماندهی کل قوا، پیشگام است، برنامه های مختلفی را در دست اجرا دارد تا به این توصیه رهبری در مورد خانواده های پرسنل ارتش نیز جامه عمل بپوشد. از جمله این برنامه ها، طرح ویژه خانواده های کارکنان پایور نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در قالب آن، زوج های نابارور با مساعدت درمانی توانسته اند صاحب فرزند شوند.

معاون هماهنگ کننده نزاجا: هزینه‌های سنگین ناباروری تحت پوشش بیمه نیروهای مسلح قرار گرفته است

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی قرارگاه منطقه ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش، دومین جشنواره کشوری حضرت علی اصغر (ع) با عنوان «لبیک ۲۴» ویژه خانواده های کارکنان پایور نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز برگزارشد.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه در این طرح ۱۳۸ زوج نابارور با مساعدت درمانی توانستند صاحب فرزند شوند گفت: هزینه‌های سنگین ناباروری تحت پوشش بیمه نیروهای مسلح قرار گرفته است.

از اقدامات نیروی زمینی ارتش، حمایت از ازدواج کارکنان و تامین جهیزیه کارکنان و فرزندانشان است

امیر سرتیپ عباس فلاح افزود: در راستای تدابیر ارزشمند فرماندهی کل قوا، اقدامات گسترده‌ای در ۲۹ حوزه مختلف برای ایجاد آمادگی رزمی و دفاعی و همچنین رفاه خانواده ها در نیروی زمینی ارتش صورت گرفت که از آن جمله می توان به ارتقاء معیشت خانواده‌های این نیرو اشاره کرد.

وی عنوان کرد: در سال‌های اخیر مشکل کشور ما و بسیاری از کشورها پیر شدن جمعیت است و این خود به عنوان یک تهدید برای جوامع بشری مطرح شده است. بر همین اساس و با تدابیر امیر فرماندهی ارتش، اقدامات بسیار خوبی در راستای حل مشکل ناباروی خانواده‌های نیروی زمینی ارتش انجام شد و اکنون شاهد حضور فرزند در میان این خانواده ها هستیم.

وی در ادامه گفت: از دیگر اقدامات گسترده نیروی زمینی ارتش، حمایت از ازدواج کارکنان و همچنین تامین جهیزیه کارکنان و فرزندانشان است تا سن ازدواج و پیری جمعیت در این نیرو کاهشی شود.

تنها عاملی که می تواند در زندگی افراد محبت و قداست ایجاد کند وجود فرزند است

نماینده  ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد نیز در این مراسم گفت: پر برکت ترین منویات برجسته فرماندهی کل قوا، اقدام برای ازدیاد جمعیت و فرزند آوری در خانواده ها است. زیرا سعادت ، پیشرفت و ساخت آینده کشور در گرو ازدیاد جمعیت است که نقش فوق العاده ای دارد.

آیت الله سید احمد علم الهدی با اشاره به اینکه اگر جامعه ای مسن شود کمتر انگیزه ای برای تامین رفاه خود خواهد داشت افزود: اگر کشور ما سالمند شود فاقد فعالیت و نوآوری خواهد شد و این روند باعث انقراض نسل می‌شود به همین دلیل باید نسبت به آینده جامعه احساس وظیفه و مسوولیت داشته باشیم.

وی به تاثیر حضور فرزند در خانواده اشاره کرد و ادامه داد: تنها عاملی که می تواند در زندگی افراد محبت و قداست ایجاد کند وجود فرزند است. به گونه ای که اگر زوجی قصد جدایی داشتند به خاطر فرزندشان از این تصمیم خود منصرف شده‌اند.

وی از طرح‌های خانواده و  معیشتی نیروی زمینی ارتش تقدیر و تشکر کرد.

شایان ذکر است که به گفته رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش نیز در این مراسم گفت: از ۱۳۸ زوج حاضر در این جشنواره تعداد ۱۱۸ خانواده تک فرزند و ۲۰ خانواده دیگر صاحب دو قلو شدند.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول