اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

وقتی «فرهنگ» در گرگان ذبح می‌شود؟/ باز هم فرهنگ، فدای اقتصاد!

نمایش ورزش بانوان در جشنواره پاییز هزار رنگ تا جایی پیش رفت که رقص زنانه را در جلوی چشم نامحرمان عادی‌سازی کرد تا بار دیگر فرهنگ در میان یک جشنواره به یغما رود و در انظار عمومی ذبح شود.

وقتی «فرهنگ» در گرگان ذبح می‌شود؟/ باز هم فرهنگ، فدای اقتصاد!

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جشنواره پاییز هزار رنگ به همت شهرداری گرگان با حواشی دنباله‌دار کسانی که فرهنگ را زیربنای اصلی انقلاب اسلامی می‌دانند مواجه شد در این جشنواره انجمن‌های گردشگری اقصی نقاط کشور و برخی از انجمن‌های گردشگری کشورهای خارجی را دعوت کردند تا خروجی آن به منافع گرگان در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ختم شود نه آنکه فرهنگ را فدای اقتصاد کنیم تا عده‌ای کام شاد شوند.

لحظه تلخ ماجرا آنجایی است که با آهنگ موزیکال زنان رقاصه را به اسم ورزش در مقابل هزاران چشم حراج کردند این چه رسمی است که بی‌غیرتی را ترویج می‌دهد و کک کسی در این مراسم گزیده نمی‌شود و اکنون که کلیپ‌های چند دقیقه‌ای این مراسم در فضای مجازی دست به دست می‌شود فاجعه فرهنگی عیان‌تر می‌شود.

آقای شهردار؛ شما که از خانواده شهدا هستید چرا به جنگ فرهنگ رفتید و تاکنون موضعی در این باره اتخاذ نکردید ما به شما رای ندادیم که با تصمیمات ضد فرهنگی‌تان خون جگرمان کنید این برنامه اصلا در شان شهروندان شهیدپرور، ولایی و انقلابی شهرستان گرگان نبوده و نیست بیایید در تصمیمتان تجدیدنظر کنید.

حفظ شان، شخصیت و عزت‌نفس چیز خوبی است که به نظر می‌رسد شورای شهر و شهرداری گرگان از آن غفلت کردند سوال بسیاری از شهروندان دلسوز و انقلابی شهرستان گرگان از شورای شهر و شهردار این است که با اجرای رقص و آهنگ بانوان مشکل صنعت و گردشگری این شهرستان مرتفع می‌شود آیا با این کار می‌توانند باری از دوش مردم شهرشان بردارند یا اینکه به جای یارشاطر، بار خاطر می‌شوند؟

مقام معظم رهبری بارها به موضوع فرهنگ و خطر ولنگاری فرهنگی در کشور هشدار داده‌اند اما انگار گوشی در شهرداری گرگان این تذکرات را نشنیده و هشدارها را حس نکرده است.

این اتفاقات نشان از بی‌تدبیری اعضای شورای شهر و شهرداری است که اقدامات هنجارشکنانه و ضدارزشی را به زعم خود ارزش می‌دانند.

عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی ایران وجود مبارک و مطهر شهیدانی است که جانشان را برای نهضت اسلامی نثار کردند تا فضای جامعه به سمت و سوی هرزگی و بی‌بند و باری سوق پیدا نکند مدیران شهرداری در این خصوص باید پاسخگوی افکار عمومی باشند.

==============

گزارش از سمیرا رجبی

==============

انتهای پیام/۸۳۰۱۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول