اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

پویش‌های موفق فارس من؛ از تغییر مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر تا اصلاح فیلم «شهر گربه‌ها»

سامانه فارس‌ من محل ثبت پویش‌های مردمی‌ای است که توسط خبرنگاران فارس پیگیری می‌شود. این گزارش مروری است بر پویش‌هایی که در چند روز اخیر به نتیجه رسیده است.

پویش‌های موفق فارس من؛ از تغییر مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر تا اصلاح فیلم «شهر گربه‌ها»

به گزارش خبرگزاری فارس؛ فارس‌من: سامانه فارس‌من محل ثبت پویش‌های مردمی است که توسط خبرنگاران فارس پیگیری می‌شود. این گزارش مروری است بر پویش‌هایی که در چند روز اخیر به نتیجه رسیده است.

شهر گربه‌ها اصلاح شد

انتشار تیزر فیلم «شهر گربه‌ها» در شبکه‌های اجتماعی حساسیت‌ها را برانگیخت و باعث شد کاربران پویشی برای لغو اکران فیلم شهر گربه‌ها در سامانه فارس‌من ثبت کنند. آنها گفتند که صحنه‌های رقص و آواز موجود  در این فیلم، برای کودکان نامناسب است.

این پویش در کمتر از یک روز به ۷۰۰۰ امضا رسید و گزارشی از مطالبه کاربران در فارس منتشر شد؛ اما حمایت‌ها از این پویش متوقف نشد و در عرض ۲ روز به بیش از ۲۱ هزار امضا رسید.

خبرنگار فارس هم مطالبات مخاطبان را با کارگردان این فیلم سینمایی مطرح کرد. سیدجواد هاشمی نیز بلافاصله با ارائه توضیحاتی در مورد فیلم اعلام کرد که به احترام مخاطبان فیلم را اصلاح خواهد کرد. اتفاقی که چند روز بعد رخ داد و نسخه اصلاح شده شهر گربه‌ها روانه پرده سینماها شد. 

خبری از نشت‌ آب در محل آرشیو سازمان اوقاف نیست

اخیرا شایعاتی مبنی بر نشت آب در آرشیو اسناد اوقاف در فضای مجازی منتشر شد که در آن ادعا می‌شد این اتفاق منجر به از بین رفتن تعداد زیادی از اسناد و وقف‌نامه‌های ارزشمند شده است. پای موضوع به سامانه «فارس‌من» هم باز شد و مخاطبان در پویشی به انتقاد از نشت آب و سهل‌انگاری در نگهداری اسناد ملی پرداختند. بلافاصله موضوع در دستور کار خبرگزاری فارس قرار گرفت.

خبرنگار فارس به محل نگهداری اسناد سازمان اوقاف رفت و از تجهیزات این محل بازدید کرد. با توضیحات مسوول مربوطه معلوم شد که محل نشت آب در یک انبار در کنار آرشیو سازمان اوقاف بوده و اسناد ملی و تاریخی در ساختمان دیگری نگهداری می‌شود و آب هیچ سرایتی به سالن نگهداری اسناد نداشته است، گزارش تصویری از بی‌اساس بودن این شایعه در فارس منتشر شده است.

ورود لوازم خانگی‌ کره‌ای به مناطق آزاد ممنوع شد

کره جنوبی که در تکمیل پازل فشار اقتصادی ترامپ به بازار ایران، صادرات لوازم خانگی خود را به روی ایران بسته بود در چند ماه گذشته در اظهاراتی بی‌شرمانه خواستار از سرگیری صادرات لوازم خانگی به ایران شد. این در حالی بود که صنایع داخلی در ماه‌های گذشته توانسته بودند به‌خوبی جای خالی این لوازم را در بازار پر کنند. همین قضیه باعث شد کاربران پویش‌های متعددی در رابطه با لزوم اخذ قوانین سخت‌گیرانه برای عدم ورود شرکت‌های کره‌ای ثبت کنند.

هرچند رهبر معظم انقلاب در پاسخ به نامه تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران، دستور ممنوعیت ورود کالاهای مشابه خارجی را داده بودند اما خبرهایی مبنی بر ورود چنین کالاهایی شنیده می‌شد. بالاخره در 7 آذر، دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هم طی ابلاغیه‌ای، مناطق آزاد کشور را مشمول اجرای دستور رهبری مبنی‌‌بر ممنوعیت ورود کالای شرکت‌های کره‌ای کرد.

آخرین وضعیت آزادراه مراغه- هشترود

جاده قدیم مراغه - هشترود، سالانه شاهد تصادف‌های متعددی است که تعداد زیادی از هموطنان عزیز در تصادفات این جاده فوت می‌کنند. کمپین  "به تصادفات در جاده مراغه - هشترود پایان دهید" توسط مخاطبان به ثبت و امضا رسیده که طی آخرین پیگیری خبرنگار فارس، استاندار آذربایجان‌شرقی از سرعت گرفتن ساخت آزادراه جایگزین خبر داده و گفته قطعات ۲ و ۳ این آزادراه تا شهریور ۱۴۰۱ به بهره‌برداری خواهد رسید. این سوژه همچنان مورد پیگیری خبرنگاران فارس است.

مطالبه قمی‌ها به ثمر نشست

مدتی بود که شهروندان استان قم در ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن به مشکل خورده بودند. تامین نشدن زمین مشکل ۴۱ روزه‌ قمی‌ها بود. در همین زمینه کاربران با ثبت پویشی  خواستار رفع این مشکل شدند. خبرنگار فارس در چندین نوبت تماس با استانداری مشکل را مطرح و پیگیر مطالبه مردم شد که با جواب: «در دست اقدام برای رفع اشکال» از استانداری مواجه می‌شد. در نهایت ۴۵۰ هکتار از اراضی خارج از محدوده وزارت راه و شهرسازی به محدوده شهری استان قم اضافه شد و بدین ترتیب شرایط ثبت‌نام برای متقاضیان این استان فراهم شد.

مدیر عامل پتروشیمی امیرکبیر برکنار شد

انتشار فیش‌های حقوقی ۳ تن از مدیران پتروشیمی امیرکبیر، در روزهای گذشته سر و صدای زیادی به پا کرد. البته حرف و حدیث درباره صحت و سقم تصاویر منتشر شده زیاد بود اما فارغ از این ادعاها، مبلغ بالای دریافتی این افراد موجب اعتراض مردم شد.کاربران در فارس‌من هم خواهان عزل مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر شدند.

خبرگزاری فارس در چند گزارش، مفصلا به این موضوع پرداخت و در نهایت در ۱۳ آذرماه با حکم مدیرعامل بانک رفاه کارگران، سرپرست جدیدی برای این مجموعه اقتصادی منصوب شد.

فارس‌من همچنان پذیرای پویش‌های شماست و خبرنگاران فارس هم در راستای پیگیری سوژه‌های پرامضای کاربران، از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

انتهای‌ پیام/۶۰۰۰۲/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول