اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

اسماعیلی: با دستور رئیس جمهور، اعتبار تأمین کاغذ توسط بانک مرکزی اختصاص می یابد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تلاش جدی و اصلی ما بر این است که تا یک سال و نیم آینده ۸۰ درصد کاغذ مورد نیاز کشور را از منابع داخلی کشور تامین کنیم.

اسماعیلی: با دستور رئیس جمهور، اعتبار تأمین کاغذ توسط بانک مرکزی اختصاص می یابد

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشنواره صنعت چاپ استان همدان با تأکید بر اینکه این استان از مفاخر بزرگی در بخش‌های مختلف برخوردار است، اظهار کرد: کارنامه همدان در این زمینه درخشان بوده و کتابی قطور است.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از اعتبارات طرح‌های نیمه تمام همدان از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین خواهد شد، خاطرنشان کرد: به دنبال راه‌اندازی موزه هنرهای معاصر، پردیس سینمایی و تالار بزرگ شهر همدان هستیم که موزه هنرهای معاصر با اختصاص بودجه محدودی به انجام خواهد رسید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تعدد پروژه‌های نیمه‌ تمام فرهنگی در کشور، یادآور شد: اگر اعتبارات لازم در زمان اجرا به این طرح‌ها اختصاص یافته بود، با مبلغی بسیار کمتر به بهره‌برداری می‌رسید اما با این وجود تلاش ما این است که طرح‌ها را در دولت سیزدهم به نتیجه برسانیم.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه برنامه اصلی ما در عرصه چاپ و نشر تلاش برای خودکفایی است، یادآور شد: ۹۰ درصد مواد اولیه چاپ وارداتی است که در این راستا کمیته سه‌گانه‌ای تشکیل شده و برنامه ما این است که ۸۰ درصد کاغذ مورد نیاز برای نشر کتاب تا یک سال و نیم آینده از داخل کشور تامین شود.

وی با بیان اینکه کل مصرف کاغذ در کشور ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تن است، یادآور شد: سند تحولی در صنعت چاپ تدوین خواهد شد که با نقشه راه به استقلال در عرصه نشر و چاپ دست پیدا کنیم‌.

اسماعیلی با بیان اینکه تأمین کاغذ روزنامه‌ها نیز مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: اعتبار تامین کاغذ از سوی بانک مرکزی با دستور ریاست‌جمهوری به زودی اختصاص پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه باید در همدان سرمایه‌گذاری لازم برای تبدیل شدن به قطب صنعت چاپ انجام شود، گفت: همدان در این زمینه قابلیت لازم را دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه نگاه دولت سیزدهم به فرهنگ به عنوان یک رکن اساسی است، اظهار کرد: تقویت جدی و نگاه ویژه به فرهنگ از اولویت‌های دولت خدمتگذار است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول