اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

معلولان نباید دغدغه داشته باشند

امام جمعه ساوه گفت: معلولان نباید غیر از دغدغه معلولیت دغدغه دیگری داشته باشند.

معلولان نباید دغدغه داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های  امروز نماز جمعه این شهر بر لزوم رسیدگی و توجه بیشتر به معیشت مردم تاکید و اظهار کرد: مملکت ما طلاست و مسوولان نباید اجازه دهند مردم گرفتار باشند.

وی گفت: نباید جامعه را به سمتی ببریم که کمیته امداد و بهزیستی حامی مردم باشد چراکه مردم ما کریم هستند و باید کریمانه زندگی کنند. 

خطیب نماز جمعه ساوه افزود: مردم ما خیلی بزرگ و عزیز هستند لذا با صندوق صدقات و صدقه خوری مردم را گرداندن در شان این ملت نیست. 

حجت الاسلام رحیمی با تاکید بر اینکه نباید انتظار داشت خرابی سال‌های اخیر به سرعت ترمیم شود، گفت: دولت تازه به کار آمده یک خرابه ای را تحویل گرفته و ما نیز انتظار نداریم این خرابه بلافاصله ترمیم شود اما انتظار داریم کار و تلاش در این دولت متوقف نشود.

وی تصریح کرد: اکنون وقت آزمون و خطا نیست و باید مسئولان انقلابی و جهادی شب و روز نشناسند و عالمانه و کریمانه به فکر حل مشکلات اساسی مردم باشند.

امام جمعه ساوه با اشاره به اینکه مسئولان قدر عمر خدمت را بدانند، بیان داشت: این مردم با کرامت را نباید پشت درهای بسته نگه داشت و باید به فکر حل مشکلات آنان بود، باید درست زندگی کردن و کسب روزی حلال را به مردم آموزش دهیم.

وی با قدردانی از کسانی که در بحث ایجاد شغل در این شهر قدم برداشته اند گفت: به کسانی که با ساخت کارخانجات و سرمایه گذاری باعث ایجاد این شهرک ها و شهرهای صنعتی و توسعه اشتغال شده اند را درود می‌فرستیم و از کار بزرگ آنان قدردانی می‌کنیم.

حجت الاسلام رحیمی در بخش دیگری از خطبه های خود با گرامیداشت روز جهانی معلولین بر لزوم رسیدگی به امور این افراد تاکید کرد و گفت: باید شرایط را به سمتی ببریم که معلولان عزیز و خانواده‌های آنان به جز معلولیت دغدغه دیگری مثل خانه و معیشت و درمان نداشته باشند.

وی افزود: کمک به هم نوعان در قرآن بارها مورد تاکید قرار گرفته لذا این وظیفه ماست که به همنوع خودمان خصوصا افراد معلول کمک کنیم و اجازه ندهیم درد و رنج این عزیزان بیشتر شود. 

امام جمعه ساوه همچنین با گرامیداشت روز دانشجو، این روز را نماد مقاومت و شجاعت و زیر بار ذلت نرفتن دانست و گفت: در چنین روزی در سال 32 که بخاطر اعتراض دانشجویان به سفر معاون رئیس جمهور آمریکا به ایران رخ داد دو ویژگی حق طلبی و استکبار ستیزی از مهم‌ترین شاخصه های این حرکت دانشجویی بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول