اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

نخستین خواسته ایران در مذاکرات رفع تحریم‌هاست

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه در مذاکرات نخستین حرف ما رفع تحریم‌هاست گفت: این اتفاق باید قبل از ورود به مسائل هسته‌ای رخ دهد.

نخستین خواسته ایران در مذاکرات رفع تحریم‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن فاضلیان ظهر امروز در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه همدان با بیان اینکه خداوند از انسان عبادت می‌خواهد و نه عادت اظهار کرد: افرادی که خانه و موطن خود را رها و از مرزهای آب و خاکی عبور کردند مانند سردار سلیمانی و سردار همدانی، افرادی خودساخته‌اند و مشمول رحمت خدا هستند.

وی با اشاره به اینکه پیروزی جبهه مقاومت و نابودی داعش از رحمت‌های الهی است افزود: ایمان یعنی وابستگی به خدا و وارستگی، هجرت به معنای ترک خانه و کاشانه به سمت خدا همراه با جهاد که باعث رحمت خدا می‌شود.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه هشتاد و چهارمین سالگرد شهادت، حضرت آیت‌الله سید حسن مدرس را باید گرامی داریم تصریح کرد: او مرد دیانت، فقاهت، سیاست، صداقت و نماینده واقعی مردم بود که مجلس را خانه واقعی ملت کرد.

وی با بیان اینکه مرحوم مدرس، نماینده واقعی مردم بود نه نماینده خود و خانواده‌اش و یا خویشاوندان گفت: نمایندگان ما مشی و روش سیدحسن مدرس را سرلوحه کاری خود قرار دهند، فکر عزل و نصب‌های بیجا و بی‌مورد نباشند و تنها در اندیشه ورود به مجلس نباشند و فکر گره‌گشایی از مشکلات مردم باشند.

فاضلیان با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید برای حل مشکلات معیشتی مردم ویژه کار کنند و مانند مدرس شجاع، بی‌پروا و به فکر استقلال کشور باشند خاطرنشان کرد: آیت الله مدرس قبل از شهادت اعلام کرد که به رضاخان بگویید من شهید و ماندگار می‌شوم و تو عاقبت شومی خواهی داشت و همانطور هم شد.

وی گفت: جنایت دیگر رضاخان، درگیری با مبارزان جنگل و شهادت میرزا کوچک خان جنگلی است که این مباحث نشان می‌دهد روحانیون همواره در خط مقدم مبارزه با استبداد و استعمار بوده‌اند.

امام جمعه موقت همدان در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری مدیر شورای هماهنگی تبلیغات انقلاب اسلامی را منصوب کردند اظهار کرد: رهبری سرلوحه کاری شورای هماهنگی تبلیغات را مردمی‌سازی بزرگداشت‎ها، فعال کردن مساجد و نهادهای مردمی، به کارگیری ابتکارات و خلاقیت‌های جوانان، طراوات‌بخشی به مراسم‌ دینی و مذهبی و در آخر زدودن زائده‌ها و فرسودگی‌ها اعلام داشتند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گریزی به مذاکره با طرف غربی زد و گفت: در مذاکرات ایران و کشورهای غربی که موضوع هسته‌ای و رفع تحریم‌های ظالمانه دنبال می‌شود باید به این نکته توجه کرد که هشت سال استکبار تلاش می‌کرد در منطقه کشورهای عبری، امریکایی و غربی ایجاد کند اما ایران اسلامی این خیال را به یک کابوس وحشتناک بدل کرده است.

فاضلیان با اشاره به اینکه در مذاکرات نخستین سخن ما رفع تحریم‌هاست و قبل از ورود به مسائل هسته‌ای این اتفاق باید رخ دهد تصریح کرد: دولت سیزدهم سرلوحه کاری خود را اقتصاد مقاومتی با نگاه درون‌زا و برون‌گر قرار داده و در صد روزه اول کار موفقیت‌هایی داشته است البته هنوز زود است که همه انتظارات ما برآورده شود.

وی تصریح کرد: از خداوند متعال می‌خواهیم دولت را در حل مشکلات گرانی، بهبود وضعیت اقتصادی کشور، ایجاد شغل برای جوانان و حل مسائل کشور یاری رساند.

امام جمعه موقت همدان در ادامه با بیان اینکه دانشجویان ما از ۱۶ آذر ۱۳۳۲ در مقابل آمریکا ایستادند که در انقلاب، تسخیر لانه جاسوسی و هشت سال دفاع مقدس نیز ادامه داشته است گفت: این عزیزان امروز هم با کارهای جهادی در خدمت مردم هستند.

وی با اشاره به اینکه ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار را گرامی می‌داریم گفت: پرستاران و پزشکان در این دو سال بسیار زحمت کشیدند و امروز بیماری کاهش یافته و نیاز است مردم پروتکل‌ها را رعایت کنند تا هر چه سریعتر این بیماری ریشه کن شود.

فاضلیان با بیان اینکه در مصرف انرژی باید رعایت الگوی مصرف را مد نظر داشته باشیم اظهار کرد: مردم باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند تا به مشکل برنخوریم.

وی در پایان با اشاره به روز قانون اساسی جمهوری اسلامی گفت: مسؤولان باید به قانون و ضوابط توجه کنند و به سمت و سوی روابط و مسائلی از این دست نروند.

انتهای پیام/۸۹۰۴۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول