اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تأکید امام‌جمعه چادگان نسبت به ایجاد صنایع تبدیلی در این شهرستان

امام‌‌جمعه چادگان گفت:مسؤولان در فکر ایجاد صنایع تبدیلی در شهرستان باشند که این سیب‌زمینی که با هزینه بالا و زحمت زیاد و با این‌همه آب صرف می‌شود استفاده بهینه شده و دور ریخته نشود.

تأکید امام‌جمعه چادگان نسبت به ایجاد صنایع تبدیلی در این شهرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از چادگان، حجت‌الاسلام محمود بنی‌جمالی، امام‌جمعه چادگان در خطبه‌های این هفته چادگان اظهار داشت: الگوی کشت راه‌حل جلوگیری از هدر‌رفت آب است و تا الگوی کشت در استان تغیر نکند مشکل خواهیم داشت چرا که از لحاظ منابع آبی اگر الگوی کشت برنج در استان و کشت سیب‌زمینی و دیگر محصولات کشاورزی در چادگان تغییر نکند، این مشکل همچنان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: اگر جهاد کشاورزی الگوی کشت اصفهان را تغیر ندهد و اصلاح الگوی کشت انجام نگیرد، قطعاً این مشکل حل نخواهد شد و لازم است کشاورزان استان نسبت به کشت با جهاد کشاورزی برنامه‌ریزی کنند.

بنی‌جمالی تصریح کرد: شهرستان ما قطب کشت سیب‌زمینی است و در کشور ما متأسفانه به خاطر اینکه همخوانی بین عرضه و تقاضا وجود ندارد، برخی اوقات انبارهای بزرگ سیب‌زمینی فاسد و دور ریخته می‌شود.

امام جمعه چادگان بیان داشت: مسؤولان در فکر ایجاد صنایع تبدیلی در شهرستان باشند که این سیب‌زمینی که با هزینه بالا و زحمت زیاد و با این‌همه آب صرف می‌شود، استفاده بهینه شود و دور ریخته نشود یا خوراک احشام شود؛ امیدواریم در دولت جدید اتفاقات خوبی در این عرصه رقم بخورد.

وی با اشاره به روز دانشجو بیان داشت: دانشگاه‌های ما از بهترین دانشگاه‌های مطرح دنیا هستند، مقالاتی که نوشته می‌شود از بهترین مقالات دنیاست، اما بین صنعت و دانشگاه جدایی افتاده است و بین آن‌ها هیچ رابطه‌ای وجود ندارد؛ مقالات دانشگاه ما در قله است و صنعت ما در پایین کوه، مسؤولان، نمایندگان و دولت‌مردان یک اقدام برای ایجاد انس و دوستی بین دانشگاه و صنعت انجام دهند.

بنی‌جمالی افزود: دانشجو باید مطالبه‌گری و استقلال داشته باشد، دانشجو باید یک فرد سیاسی و مؤثر باشد نه یک انسان سیاست‌طلب، مقام معظم رهبری بارها هشدار دادند نباید دانشجوها در دامان احزاب سیاسی گرفتار شوند.

امام‌جمعه چادگان خاطرنشان کرد: دانشجو باید هوشیار، بیدار در صحنه، مطالبه‌گر، انقلابی و عدالت‌خواه باشد، مسؤولان نیز باید در بین دانشجویان حضور داشته باشند و از نظرات آنان در توسعه و پیشرفت شهرستان استفاده کنند.

وی اذعان کرد: مبغوض‌ترین انسان‌ها کسی است که مردم از ترس زبانش به او احترام گذارند، چقدر خوب است انسان به مرتبه‌ای برسد که دیگران از شرور او در امان بوده و امیدوار به خیرات او باشند.

بنی جمالی تصریح کرد: برخی با اینکه از ظاهر آن‌ها معلوم نیست، اما دیگران از دست آن‌ها در امان نیستند، باید با مراجعه به زبان و رفتار خود، از میزان مسلمان بودنمان ارزیابی داشته باشیم؛ حرف‌های نیش‌دار در خانواده، بنیان آن را از هم پاشیده و دین و ایمان را از بین می‌برد، حفظ کردن زبان سخت است و نباید افسار زبان از دست انسان خارج شود.

انتهای پیام/۶۳۰۴۶/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول