اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

اولین شخصیت کشوری که در محور پدافندی ایلام حاضر شد+عکس

«اکبر فرجیان‌زاده» فرمانده محور میمک به رزمندگان پاسدار تحت امرش اعلام کرد که برادران جمع شوید که حاج آقای خامنه ای آمده است.

اولین شخصیت کشوری که در محور پدافندی ایلام حاضر شد+عکس

به گزارش خبرگزاری فارس، از آغاز سال ۱۳۵۸ و نیمه اول سال ۱۳۵۹ تحرکات و تجاوزات مرزی نظامیان عراقی در ایلام شدیدتر شد. این حملات در شهریورماه ۱۳۵۹ افزایش یافت تا نهایتاً به هجوم سراسری ارتش عراق به کشور و در نتیجه به سرزمین ایلام انجامید.

حضور اولین شخصیت کشوری در محور پدافندی و دفاعی میمک 

ساعت ۹ صبح روز ۲۱ شهریورماه سال ۱۳۵۹ «اکبر فرجیان‌زاده» فرمانده محور میمک به رزمندگان پاسدار تحت امرش اعلام کرد که برادران جمع شوید که حاج آقای خامنه‌‌ای آمده است. جایی که نیروها در آن استقرار داشتند بین میمک و سرنی و پایین‌تر از روستای سرنی قرار داشت. در آنجا مشاهده شد که ۲ دستگاه ماشین استیشن آبی رنگ و خاکستری به سمت نیروها در حال حرکت هستند.

پس از توقف، آیت‌الله خامنه‌ای از ماشین آبی رنگ پیاده شد و با نشاط خاصی با بچه های سپاهی روبوسی و احوال‌‌پرسی کرد. در این بازدید، اصغر ابراهیمی استاندار ایلام و آیت‌الله حیدری ایلامی ایشان را همراهی می‌کردند.


حضور آیت‌الله خامنه‌ای در محور پدافندی میمک

آن زمان آیت‌الله خامنه‌ای، امام جمعه تهران و نماینده امام (ره) در شورای عالی دفاع بود و حضورشان به نیروها روحیه بسیاری داد. حضور این شخصیت کشوری باعث شد تا روز بعد، یعنی مورخه ۲۲ شهریورماه سال ۱۳۵۹ رأس ساعت ۸ صبح، نیروهای مدافع به مواضع دشمن که بر روی ارتفاعات میمک استقرار داشت، حمله کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول