اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هزاران اردنی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان‌ها آمدند

شهروندان اردنی در دومین جمعه متوالی علیه هر گونه توافق کشورشان با رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

هزاران اردنی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان‌ها آمدند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، شهروندان اردنی امروز پس از اقامه نماز جمعه در مسجد حسینی در مرکز شهر امان پایتخت اردن با برپایی یک راهپیمایی خواستار لغو توافقنامه‌هایی شدند که اخیرا این کشور با رژیم صهیونیستی امضا کرده اند.

به گزارش روسیا الیوم، شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی که به دعوت کمپین ملی اردن برای لغو توافقنامه گاز با رژیم صهیونیستی برگزار شده بود، پلاکاردهایی را در محکومیت هر گونه توافق کشورشان با تل‌آویو در دست داشتند.

تظاهرات‌کننده شعارهایی نظیر «گاز دشمن، نوعی اشغالگری است»، «عادی‌سازی روابط خیانت است» و «توافق وادی عربه با اشغالگران باید ساقط شود»، «وادی عربه صلح نیست، وادی عربه تسلیم شدن است» سر داد‌ه‌اند.

این دومین جمعه متوالی است که شهروندان اردنی در مخالفت با توافق کشورشان با رژیم صهیونیستی برای مبادله آب و انرژی با یکدیگر به خیابان‌ها آمدند.

توافقنامه جدید امضا شده بین امان، تل‌آویو و ابوظبی بزرگترین توافقنامه همکاری بین این سه طرف است که در ۲۲ نوامبر در اکسپو  دبی با حضور «جان کری»  نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در امور تغییرات اقلیمی اعلام شد.

 بر اساس این توافق، امارات انرژی خورشیدی را برای رژیم صهیونیستی تامین می‌کند و این رژیم هم در مقابل آب شیرین برای اردن می‌فرستد.

اردن و رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۹۴ توافقنامه‌ صلحی موسوم به «وادی عربه» امضاء کردند که در آن بر پایان دادن به خصومت دو طرف و اجرای مفاد منشور ملل متحد و قانون بین‌المللی در خصوص روابط دو طرف تأکید شده است.

از سوی دیگر، شعار علیه دریافت گاز از اشغالگران اشاره به توافق سال ۲۰۱۶ بین شرکت برق اردن و شرکت اسرائیلی «Noble Energy» دارد که به موجب آن رژیم صهیونیستی برای تجهیز اردن به حدود ۴۵ میلیارد متر مکعب گاز به مدت ۱۵ سال متعهد شده است.

انتهای پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول