اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بیمه و بانک

صندوق بیمه حوادث طبیعی تشکیل می‌شود

رئیس کل بیمه مرکزی در بیست و هشتمین همایش ملی بیمه و توسعه گفت: صندوق بیمه حوادث طبیعی به زودی راه‌اندازی می‌شود.

صندوق بیمه حوادث طبیعی تشکیل می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، غلامرضا سلیمانی امروز به مناسبت روز ملی صنعت بیمه در بیست و هشتمین همایش ملی بیمه و توسعه که در مرکز همایش دانشگاه الزهرا برگزار شد، بیان کرد:‌ یکی از چالش‌های صنعت بیمه رشد اندک تولید ناخالص داخلی در کشور از یک‌سو و تحریم‌های خارجی از سوی دیگر است. 

وی گفت: برخی از شرکت‌های اتکایی بیمه‌ای از آلمان و سوئیس که قبلاً در ایران بودند، به بهانه تحریم بیرون رفتند و خیال می‌کردند صنعت بیمه ما شکست می‌خورد، اما این صنعت همچنان پابرجا ماند.

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه در کشور ترکیه صندوق بیمه حوادث طبیعی 5 میلیارد دلار سرمایه دارد، گفت: ما صندوق بیمه حوادث طبیعی را تازه می‌ خواهیم اساسنامه آن را در سال جاری تدوین کنیم و هنوز راه نیفتاده و امیدواریم به زودی این صندوق تشکیل شود. 

سلیمانی با بیان اینکه هنوز فاصله زیادی در نوآوری فناوری اطلاعات در صنعت بیمه داریم، گفت: بیمه مرکزی وارد بیمه‌گری نمی‌شود و فقط نظارت می‌کند و یکی از دلایل کاهش ضریب نفوذ بیمه در کشور، کاهش بیمه‌های زندگی است. 

به گفته وی، اوراق بیمه‌ای به زودی در بازار سرمایه قابل معامله می‌شود و یکی از برنامه‌های ما بهادار کردن اوراق بیمه‌ای است، زیرا بیمه‌های خرد زندگی و پول‌های ماهانه 30 تا 50 هزار تومان می‌تواند در صندوق بیمه زندگی سرمایه‌ای تشکیل دهد که به کمک بازنشستگی افراد بیاید و صندوق‌های بیمه زندگی کمتر از صندوق‌های بازنشستگی نیستند. 

رئیس کل بیمه مرکزی همچنین گفت: شبکه فروش صنعت بیمه باید رشد کند و ما محصولات بیمه سایبری داشته باشیم، به گونه‌ای که در سراسر کشور بدون حضور فیزیکی، شبکه‌های بیمه برای بیمه زندگی و درمان ایجاد کنیم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول