اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

پنجمین دوره تشکیلاتی «مشکات» / رحیم‌پور ازغدی: تئوری‌های علوم انسانی غربی ناقص است

پنجمین دوره تشکیلاتی «مشکات» توسط انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی به مدت چهار روز و با حضور دانشجویان جدید ا‌لورود برگزار شد.

پنجمین دوره تشکیلاتی «مشکات» / رحیم‌پور ازغدی: تئوری‌های علوم انسانی غربی ناقص است

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، پنجمین دوره تشکیلاتی «مشکات» توسط انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی (ره) به مدت چهار روز و با حضور دانشجویان جدید ا‌لورود برگزار شد.

در افتتاحیه این برنامه، عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه، حجت‌ الاسلام و المسلمین اکبری‌اقدم مسئول نهاد رهبری در دانشگاه و معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه حضور داشتند.

عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه در این مراسم با اشاره به اینکه چهار بعد سلامت، زمینه شکوفایی دانشجویان را فراهم می‌کند؛ بیان کرد: دانشگاه تلاش دارد در این زمینه‌ها تسهیلات لازم را برای دانشجویان فراهم کند اما در این بین نقش دانشجویان هم مهم است. اینکه چقدر مطالعه می‌کنند و در این زمینه ها تلاش دارند. چرا که برای موفق‌شدن در سطح جامعه، علاوه بر تحصیل و کسب عمل، پرورش شخصیت فرد هم مهم است که در این زمینه تلاش‌های لازم باید صورت گیرد.

حجت الاسلام صادق اکبری اقدم مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه  هم در این مراسم گفت: انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در این سالها فاخرترین نشست‌ها را بر اساس دغدغه حل مسائل نظام برگزار کرده است و کارهایشان وزین و علمی بوده است. 

واحدی معاون دانشجویی دانشگاه علامه هم در باب اهمیت دوره کارشناسی بیان کرد: دوره کارشناسی، استثنائی‌ترین دوره دانشجویی در دانشگاه است. هیچ دور‌ه‌ای فراغت، فرصت، امکان و شرایطی که دوره کارشناسی در اختیار دانشجویان می‌گذارد در دوره‌های بعدی دیگر نخواهد بود. 

اسمعیلی معاون فرهنگی دانشگاه علامه هم ضمن تأکید بر نتیجه‌بخش بودن کار جمعی دانشجویان گفت: یکی از عواملی که ما را از مسیر خارج می‌کند، تمسخر است یعنی زمانی که فعالیتی انجام می‌دهیم و توسط برخی مورد تمسخر واقع می‌شویم اما ما نباید تحت تأثیر آن قرار بگیریم و پای ما بلغزد یا تحقیرشدن توسط سایرین یکی از این موارد است و آنچه که ما را در این مسیر نگه می‌دارد با هم بودن ما است.

* تئوری‌های علوم انسانی غربی ناقص است

حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی هم در ادامه گفت: تئوری‌های علوم انسانی غربی ناقص است؛ چون قابل اثبات نیست نام علم را نمی‌توان بر روی آن‌ها گذاشت. به عنوان مثال روان‌شناسی یا جامعه‌شناسی علم نیست و مجموعه‌ای از مکاتب و نظرات مختلف است.

در ادامه‌ برنامه‌های این دوره، شش کارگاه آموزشی-تشکیلاتی برگزار شد که عناوین آن در ادامه امده است:

کارگاه ضرورت کار تشکیلاتی با تدریس امیرحسین رفعتی دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشجویان مستقل

ولایت فقیه و حکومت اسلامی با تدریس سیدمرتضی موسوی‌نژاد عضو اسبق شورای مرکزی اتحادیه انجمن اسلامی مستقل

حمزه خسروی دبیر اسبق انجمن، دو کارگاه جریان‌شناسی سیاسی و اصول کار تشکیلاتی را ارائه کرد. آشنایی با جریانات و احزاب سیاسی  قبل و بعد انقلاب از محورهای جریان‌شناسی سیاسی و همچنین آشنایی با چگونگی کار در تشکیلات و اقتضائاتش از جمله محورهای اصول کار تشکیلاتی بود.

عرفان سعادتی‌فر دبیر سیاسی سابق انجمن صفر تا صد جنبش دانشجویی را به‌طور مفصل توضیح داد و در نهایت علیرضا کریم‌خانی دبیر سابق انجمن مطالبه‌گری و گفتمان‌سازی را تدریس کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول