اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

پرسنل اورژانس رتبه بندی می شوند/ افزایش ۱۰ درصدی حوادث ترافیکی

رئیس سازمان اورژانس کشور از رتبه بندی پرسنل اورژانس کشور خبر داد.

پرسنل اورژانس رتبه بندی می شوند/ افزایش ۱۰ درصدی حوادث ترافیکی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، جعفر میعاد فر رئیس سازمان اورژانس کشور صبح امروز در نشست خبری که در سازمان اورژانس کشور برگزارشد، اظهار کرد: سازمان اورژانس کشور اقدامات درخشانی در دوران شیوع بیماری کرونا داشته است.

وی ادامه داد: سازمان اورژانس ۱۹ شهیدمدافع سلامت تقدیم به کشور کرده و در زمینه واکسیناسیون کار‌های شایسته ای انجام داده و بیش از دو میلیون دز واکسن توسط پرسنل اورژانس تزریق شده است. در کشور ۳ هزار پایگاه داریم که ۱۳۶۹ پایگاه جاده ای، ۵۰پایگاه هوایی و دو پایگاه دریایی دارد.

میعادفر گفت: اورژانس بیش از ۵ هزار دستگاه دارد و در حدود سه هزار دستگاه آمبولانس فرسوده بوده و نیازمند بازسازی است. ۲۱ هزار نیروی اورژانس نیروی عملیاتی هستند. در حدود سه میلیون و ۲۸۸ هزار و ماموریت انجام شده است که بیش از دو میلیون ۵۰۰هزار ماموریت شهری داشته و میزان ماموریت‌های ما در سال جاری در حدود ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

او بیان کرد: دو میلیون و ۷۰۰ هزار ماموریت ما غیر ترافیکی بوده که یک میلیون و ۲۱۶بیمار به بیمارستان منتقل شده اند.۱۲ هزار و ۷۹۴مورد حوادث غیر ترافیکی و پنج هزار مورد حوادث ویژه ترافیکی بوده که پنج و هزار ۷۷مصدوم بر اثر حوادث ویژه به مراکز درمانی منتقل شده اند.

میعادفر افزود: از ابتدای سال جاری ۲۵۴۸ ماموریت توسط اورژانس هوایی انجام و بیش از دو هزار مصدوم توسط اورژانس هوایی منتقل شده اند. اورژانس هوایی تعداد ۳۱۶مادر باردار را به مراکز درمانی منتقل کرده است.

میعاد فر بیان کرد: بر اساس طرح ۲۴۷ بیماران قلبی سریع تر از گذشته به بخش تخصصی مربوطه منتقل خواهد شد. ما مرکز عملیات اورژانس را راه اندازی کرده و تمام حوادث را در سراسر کشور رصد می کند. در زلزله هرمزگان در حال برگشت از ماموریت بود که مجددا اقدام به بررسی محل حادثه پرداخت.

وی تاکید کرد: هر حادثه ای که بین ۳ تا ۵ فوتی دارد را حوادث ویژه نامگذاری شده و دانشگاه های علوم پزشکی باید اینگونه حوادث را به ما اطلاع بدهند. مرکز بحران اورژانس به وزارت راه و ژئوفیزیک متصل هستیم. مسمومیت با مونوکسید کربن توسط اورژانس رصد می شود که ۱۴۷۱ مورد مصدومیت از اول مهر ماه امسال داشته که ۸۹ نفر متاسفانه فوت کرده اند. استان های تهران ، خراسان رضوی و البرز به ترتیب بیشترین مصدومیت با مونوکسید کربن را داشته اند.

میعاد فر گفت: رتبه بندی پرسنل در حال انجام است و این کار با هدف ارتقای پرسنل و هدفمند شدن آموزش ها در اورژانس انجام می شود. قطب های آموزشی باید در هشت نقطه کشور باید فراهم شود تا تکنسین های ما در این مراکز آموزش های لازم را ببینند.

وی ادامه داد: فرم های ماموریت در حال هوشمند سازی است تا ماموریت ها به صورت دیجیتال صورت بگیرد و این کار در برخی از استان ها به صورت پایلوت فعال شده است. اعتبار بخشی مراکز اورژانس مطرح است و این کار به زودی انجام می شود.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در حال تلاش هستیم تا بودجه مناسب و مستمر برای تقویت ناوگان اورژانس را پیش بینی کنیم تا فرسودگی دستگاه های آمبولانس بر طرف شود. اتوبوس آمبولانس بازسازی می شود و به زودی ۲۵ دستگاه اتوبوس آمبولانس به ناوگان کشور اضافه می شود.

میعاد فر افزود: یکی از برنامه های توسعه موتور لانس با هدف کاهش زمان رسیدن بر بالین مصدومان و بیماران است‌. کلانشهر ها استان های محروم از نظر مدیرت زمان و سایر نکات است و باید موتورلانس ها توسعه پیدا کنند.

وی تاکید کرد: امسال به دلیل محدودیت‌ها مسافر اربعین زیاد نداشتیم اما برای سال های بعد باید به فکر ارائه خدمات خوب به مسافران در نقطه مرزی کشوری باشیم. برخی از پایگاه های شعری به صورت کانکسی هستند و این پایگاه را به زودی به تبدیل به پایگاه دائمی خواهند شد و خیرین در این راه کمک بزرگی به اورژانس داشته اند. از نظر تعداد پایگاه ها ما دچار محدودیت های هستیم و از دولت انتظار کمک بیشتری در زمینه توسعه پایگاه ها داریم.

وی با اشاره به اینکه ۷۵۹ ماموریت در زمینه غرق شدگی داشته که متاسفانه ۵۵۰ نفر فوت کرده اند، افزود: ما برنامه ریزی کردیم تا در حدود ۱۵۰۰ دستگاه آمبولانس را خریداری کنیم. در استمرار اورژانس هوایی دولت و مجلس کمک بیشتری به ما کنند تا خللی در زمینه ارائه خدمت به بیماران ایجاد نشود.

وی بیان کرد: در حال حاضر حوادث ترافیکی به میزان ده درصد افزایش پیدا کرده است و قطع نخاع و بروز حوادث مشکلات زیادی را برای مردم و حوزه سلامت ایجاد کرده است. زمان رسیدن بر بالین در شهر های کوچک در حدود هشت دقیقه و در جاده ۱۵ دقیقه است. در حال حاضر ۳۴۰۰ نفر در سال گذشته استخدام و در حال انجام مراحل گزینشی و جذب هستند.

میعاد فر بیان کرد: باید به فکر ترافیک در کلانشهر‌ها بود. ۲۵۰۰ دستگاه آمبولانس ما فرسوده است و دولت بودجه‌ای را به ما داده تا دستگاه‌هایی که قابلیت بازسازی دارند را باسازی کنیم.

وی بیان کرد: فوریت‌های پزشکی بخشی از خدمات شهری محسوب می‌شود. ما در زمینه فضای فیزیکی دچار مشکل هستیم و شهرداری یکسری از فضا‌های شهری را در اختیار ما قرار داده است. یکی از مطالبات ما بحث اجرای قانون بهره وری است و کمبود نیروی انسانی باعث شده تا این نیرو برای اورژانس انجام نشود. 

میعاد فر تاکید کرد: بر اساس قوانین قانون شیفت‌ها ۱۲ ساعت است و بر اساس این طرح اضافه کاری بیش از ۸۰ ساعت نباید انجام شود در صورتی که پرسنل ما بیش از ۱۷۷ ساعت اضافه کاری به خاطر ماموریت‌های کاری دارند.  تجهیزات اورژانس سعی شده که به روز شود. کمبود پایگاه وجود دارد و باید تعداد این پایگاه‌ها افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول