اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نماینده مجلس: برداشت از سفره‌های آب زیرزمینی باعث فرونشست زمین شده است

نماینده مردم نیشابور در مجلس گفت: برداشت بیش از حد از منابع آب زیرزمینی باعث فرونشست و شکاف زمین در مناطق مختلف شده که از جمله آن در حوزه انتخابی بنده این موضوع در چند منطقه اتفاق افتاده است.

نماینده مجلس: برداشت از سفره‌های آب زیرزمینی باعث فرونشست زمین شده است

احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به مشکل کم‌آبی در کشور گفت: ما در ارتباط با تنش آبی در کشور از یکسو با کمبود منابع آبی مواجه هستیم از سوی دیگر در حوزه مصارف با مصرف بالا مواجهیم.

وی افزود: ما به عنوان کشوری نیمه خشک در قسمت‌های گرم کره زمین قرار داریم و به خاطر میانگین بارش ما در طول سال از بسیاری از کشورهای اروپایی و معتدل آسیایی کمتر است. 

نماینده مردم نیشابور در مجلس اظهار داشت: مشکل دیگر این است که علی‌رغم کمبود منابع آبی، مدیریت این منابع برای مصرف نیز همواره با مشکل مواجه بوده و هست. سالهاست در مورد مدیریت جمع‌آوری آبهای سطحی در کشور بحث می‌شود اما باز در نقاط قابل توجه در کشور بسیاری از رودخانه‌ها به صورت بهینه چه از طریق بند خاکی چه آبخیزداری و چه احداث سد انجام نمی‌شود. 

ارکانی خاطرنشان کرد: در مدیریت بخش‌های دیگر آب چه از طریق انتقال و... با مشکل مواجهیم. به عنوان مثال مدیرکل آبفای نیشابور در جلسه اداری در گزارش خود عنوان کرد حدود 40 درصد از آب شرب لوله‌کشی شده در نیشابور هدر می‌رود که این هدررفت یا از طریق خط لوله است که یا فرسوده شده و یا با برداشت غلط از آب یا بحث کنتورها اتفاق می‌افتد. 

وی اظهار داشت:‌ از سوی دیگر برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی باعث فرونشست و متعاقب آن ترک خوردگی و یا شکاف زمین در حوزه انتخابی ما شده که در جاهای مختلف این موضوع به چشم می‌خورد. 

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بودجه چندده میلیاردی که برای سدسازی هزینه شده باید در بخشی در حوزه بهسازی و نوسازی هزینه می‌شده که ما شاهد هدررفت آب شرب در شبکه انتقال نباشیم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول