اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

امروز وکلا و قضات مدافعان جبهه مقابله با دشمن هستند

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه گفت: امروز وکلا و قضات مدافعان جبهه مقابله با دشمن هستند. در جبهه مسائل حقوقی و حقوق بشر، دشمن دارد به ما حمله می‌کند و حضرت آقا فرمودند که نباید در این حوزه‌ها منفعل عمل کنیم و باید ما مطالبه‌گر باشیم.

امروز وکلا و قضات مدافعان جبهه مقابله با دشمن هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه عصر امروز در اولین یادواره شهدای وکیل و حقوقدان با بیان اینکه تعمیق و ترویج فرهنگ شهید و شهادت یک وظیفه همگانی است، اظهار کرد: باید برای مقابله با فتنه دشمن که تلاش می‌کند نمادهای ارزشی و ایمانی این ملت را از بین ببرد یاد شهدا را گرامی بداریم.

وی افزود: برخی دانسته یا نادانسته در زمین دشمن بازی کردند و برخی بی‌مهری کردند که نگذاشتند در برخی سال‌ها جنازه شهدای گمنام را در برخی محیط‌های آموزشی دفن کنند.

قدرتی ادامه داد: دشمن می‌داند اگر فرهنگ شهید و شهادت در یک جامعه‌ای گسترش پیدا کند دیگر نمی‌تواند بر آن کشور حاکم شود و سرمایه‌های مادی آن کشور را به یغما ببرد.

وی با تاکید بر اینکه ما باید برای نسل جدیدمان الگو معرفی کنیم، گفت: اگر خدای ناکرده غفلتی کنیم دشمن الگوهای بدلی را معرفی می‌کند و چه بسا کسانی که مایه ننگ هستند به عنوان الگو معرفی می‌کند و به موقع ضربه خودش را به اقتدار کشور می‌زند.

معاون حقوقی مجلس قوه قضائیه افزود: ۲۵ روز بعد از حمله دشمن بنده توفیق داشتم که به اهواز بروم، در آن زمان دشمن قصد داشت که کشور را تجزیه کند ولی جوانان آمدند و با مجاهدت‌های خود نگذاشتند دشمن به مقاصد خود برسد.

وی افزود: در ۳۰۰ سال گذشته هر وقت دشمن طمع کرد توانست بخشی از ایران را تصاحب کند چون رهبری صالح در جامعه نبود اما امروز مطمئن باشید که دشمن حتی به ذهنش هم خطور نمی‌کند که بخواهد به ایران حمله کند و بخشی از این را تصاحب کند ولی دشمن به دانشگاه‌ها و عرصه‌های فرهنگی و علمی ما امید دارد. 

قدرتی ادامه داد: امروز وکلا و قضات مدافعان جبهه مقابله با دشمن هستند. در جبهه مسائل حقوقی و حقوق بشر، دشمن دارد به ما حمله می‌کند و حضرت آقا فرمودند که نباید در این حوزه‌ها منفعل عمل کنیم و باید ما مطالبه‌گر باشیم.

وی افزود: فرهنگ مادی غرب حرفی برای گفتن در حوزه‌های حقوق بشر و حقوق زن ندارد ولی صدایش بلند است.

قدرتی گفت: امروز باید بسیجیان وکیل و حقوقدان به میدان بیایند و در حوزه حقوق زن، حقوق بشر و حقوق محیط زیست دفاع کند.

معاون حقوقی قوه قضائیه با اشاره به ضرورت توجه بسیجیان به حوزه قانون‌گذاری گفت: اگر رهبری ۱۷ مورد درباره سیاست های کلی قانون گذاری بیان می‌کند باید بسیج حقوقدانان بیاید و آن‌ها را تبیین کنند.

وی افزود: یکی از معضلات و مشکلات نظام قانون‌گذاری ما طرح‌هایی است که نمایندگان مجلس براساس وظایفشان تصویب می‌کنند.

قدرتی ادامه داد: برای مثال یک ماده واحده در سال ۸۹ تصویب شد که تمام چاه‌های غیرمجاز تا سال ۸۵ مجاز تلقی شوند که در نتیجه ۴۰۰ هزار چاه غیرمجاز مجوز گرفتند و در نتیجه آن دشت پرآبی مانند دشت قزوین که قبلا با ده متر چاه کندن به آب می‌رسید، الان باید ۲۵۰ متر چاه بکنید تا به آب برسید!

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول