اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هشدار کنترل تردد هوایی روسیه به پرواز هواپیمای تل آویو به مسکو

همزمان با پرواز جت‌های جاسوسی بر فراز دریای سیاه، یک هواپیمای مسافربری که از تل آویو به سمت مسکو پرواز می‌کرد با هشدار کنترل ترافیک هوایی روسیه مجبور به کاهش ارتفاع پرواز خود شد.

هشدار کنترل تردد هوایی روسیه به پرواز هواپیمای تل آویو به مسکو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های روسیه روز شنبه  اعلام کردند که یک هواپیمای مسافربری که از تل آویو به سمت مسکو پرواز می‌کرد، مجبور شد ارتفاع خود را بر فراز دریای سیاه تغییر دهد، زیرا یک هواپیمای شناسایی در آن منطقه در حال پرواز بود و با توجه به پرواز شناسایی جنگنده‌های روسیه، هر لحظه امکان سانحه هوایی وجود داشت.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» به نقل از  «اینترفکس»  یک مقام هوانوردی دولتی روسیه از اظهار نظر در مورد این گزارش خودداری کرد و گفت این حادثه روز جمعه زمانی رخ داد که یک هواپیمای جاسوسی از مسیر پرواز غیرنظامی عبور می‌کرد. این منبع مطلع گفت که کنترل ترافیک هوایی روسیه به هواپیمای مسافربری  فوق اعلام کرد که مسیر خود را تا ارتفاع 500 متر (1640 فوت) کاهش دهد.

گزارش‌های خبری اشاره نکردند که کدام شرکت هواپیمایی این هواپیمای مسافربری را هدایت می‌کرد، اما داده‌های وبگاه «فلایت ریدار»  نشان داد که پرواز هواپیمای «ارو فلوت» از تل آویو به مسکو در روز جمعه ارتفاع خود را برای مدت کوتاهی بر فراز دریای سیاه کاهش داد.

وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد که جت‌های جنگنده را برای اسکورت دو هواپیمای جاسوسی ارتش آمریکا بر فراز دریای سیاه به ماموریت فراستاد. سفارت ایالات متحده در مسکو هیچ اظهارنظری در مورد گزارش روز شنبه رسانه‌های روسی نکرده است.  

روزنامه «کراسنایا زوِزدا» نزدیک به وزارت دفاع روسیه روز جمعه گزارش داد که رادارهای روسی طی یک هفته گذشته پرواز بیش از ۳۰ هواپیمای شناسایی خارجی را در اطراف مرزهای این کشور ردیابی کرده‌اند.
 اینفوگرافی این گزارش نشان می‌دهد که ۳۱ هواپیمای جاسوسی خارجی و شش پهپاد برای شناسایی هوایی در اطراف مرزهای روسیه طی یک هفته پرواز کرده اند. 

همزمان با افزایش تنشها میان روسیه و اوکراین در مناطق مرزی، آمریکا و ناتو  به بهانه طرح احتمالی حمله نظامی روسیه تحرکات نظامی خود را پیرامون این شدت بخشیده‌اند.  در همین راستا، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه دولت جو بایدن با «دمیتری کولبا» وزیر خارجه اوکراین روز پنج شنبه و در حاشیه نشست «شورای همکاری و امنیت در اروپا» در سوئد دیدار کرد.

وزیر خارجه آمریکا گفت: «ما نگرانی عمیقی در مورد موضع تهاجمی روسیه داریم که بار دیگر در قبال اوکراین اتخاذ کرده است و من مشتاقانه منتظر هستم تا در مورد راه پیش رو در این زمینه و همچنین بسیاری از موارد دیگر که در روابط ما مهم هستند، صحبت کنم».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول