اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مرمت اضطراری ساختمان انبار نمک شاهرود+ تصاویر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در بازدید از ساختمان انبار نمک شاهرود، دستور مرمت اضطراری این بنای تاریخی را صادر کرد.

مرمت اضطراری ساختمان انبار نمک شاهرود+ تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حمیدرضا دوست‌محمدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در بازدید از بنای تاریخی انبار نمک شاهرود گفت: قسمتی از پلاک تاریخی ساختمان انبار نمک شاهرود از ناحیه بام دچار آسیب شده است و نیاز به مرمت اضطراری دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: در بخشی از ضلع غربی این پلاک تاریخی به علت حبس رطوبت در فضای زیرین سقف و دیوارکشی غیراصولی گذشته برای جداسازی فضاهای داخلی، بخشی از فضای داخلی کاملاً مسدود شده بود و همین علت باعث حبس رطوبت و آسیب به پی بنا شده بود.

او ادامه داد: مقرر شد با فوریت، دیواره‌های الحاقی جداکننده به‌صورت کاملاً فنی و مرحله‌ای برچیده شود و در حین عملیات نیز با اجرای شمع‌زنی، با رفع خطر از پی دیوار و ستون‌ها، کار بازسازی و سپس مرمت بام و ایزوله مجدد با مصالح کاه‌گل انجام شود.

انبار تاریخی نمک شاهرود به شماره ۳۱۱۴۲ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

بنای تاریخی انبار نمک که در نزدیکی میدان مرکزی شاهرود در ابتدای خیابان شهدا واقع شده و در مساحتی حدود ۵۵۰ مترمربع مربوط به دوره قاجار است.

وجه تسمیه این بنا به دلیل اینکه حدود ۶۰ سال انبار نمک بوده، نام انبار نمک را به خود اختصاص داده و در قدیم به‌عنوان بارانداز بازار تاریخی شاهرود استفاده می‌شده است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول