اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

برنامه افزایش 50 درصدی تولید خودرو در سال آینده/ وزارت صمت پیشنهادی برای عرضه خودرو در بورس نداشته است

معاون امور صنایع وزارت صمت با اشاره به اینکه سال آینده برنامه رشد 50 درصدی را در تولید خودرو خواهیم داشت، گفت: خودروسازان انواع و اقسام شرایط و لیزینگ را مطرح کرده‌اند.

برنامه افزایش 50 درصدی تولید خودرو در سال آینده/ وزارت صمت پیشنهادی برای عرضه خودرو در بورس نداشته است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، مهدی صادقی نیارکی  با اشاره به اینکه سال 90 یک میلیون و 420 هزار خودروی سواری تولید شد، افزود: بیشترین  تعداد خودرو در سال 93 وارد کشور شده است و در سال 96 حدودا 70 هزار دستگاه وارد شده است.

صادقی نیارکی با اشاره به اینکه در سال 1396 یک میلیون و 550 هزار دستگاه خودرو در کشور تولید و به بازار عرضه شد، گفت: در آن سال هزار دستگاه وارد شده بود و حداکثر تولید یک میلیون و 400 هزار دستگاه اعلام شد.

* تولید یک میلیون دستگاه خودرو در سال جاری

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حدود یک میلیون و 500 هزار دستگاه تقاضای موثر در کشور وجود دارد، تصریح کرد: تولید یک میلیون دستگاه خودرو برای امسال پیش‌بینی شده است که برای سال آینده رشد حدود 50 درصدی را پیش‌بینی می‌کنیم.

* برنامه‌ریزی برای رشد 50 درصدی تولید خودرو

وی افزود: اگر قیمت خودرو قیمت واقعی باشد، خیلی از تقاضاها ممکن است وجود نداشته باشد ولی تقاضا را یک میلیون و 500 هزار دستگاه در نظر بگیریم باید ببینیم که چه میزان می‌توانیم صادر و چه میزان تولید کنیم.

صادقی نیارکی با اشاره به اینکه سال آینده برنامه رشد 50 درصدی را در تولید خواهیم داشت، افزود: خودروسازان انواع و اقسام شرایط و لیزینگ را مطرح می‌کنند.

* قانونی برای ممنوعیت واردات خودرو وجود ندارد

معاون امور صنایع وزارت صمت اظهار داشت: تقاضای موثر عددی است که باید به صورت کارشناسی شده و موثر مطرح شود، که باید به صورت کارشناسی شده و موثر مطرح شود، قانونی برای ممنوعیت واردات خودرو نداریم و مانند تمام کالاهایی که قانون واردات و صادرات اریم براساس تعرفه باید کنترل صورت گیرد.

* وزارت صمت پیشنهادی برای عرضه خودرو در بورس نداشته است

وی در مورد عرضه خودرو در بورس بیان داشت: سازمان بورس موضوع عرضه خودرو در بورس کالا را مطرح کرده و وزارت صنعت، معدن و تجارت حداقل در مدت اخیر پیشنهادی در این باره نداشته است.

معاون امور صنایع وزارت صمت افزود: موضوع عرضه خودرو در بورس که از سوی سازمان بورس و بورس کالا پیشنهاد شده است به خودروهای غیر مشمول که بخش خاصی از جامعه متقاضی آن می‌باشد، بر‌می‌گردد.

وی اظهار داشت: این خودروهای خاص که بخشی از نیاز جامعه را برآورده می‌کنند، مشمول قیمت‌گذاری نیستند.

صادقی نیارکی با تاکید بر اینکه عرضه خودرو در بورس کالا باید کارشناسی شود گفت: باید مشخص شود که آیا در کشورهای توسعه یافته دنیا نیز عرضه در بورس برای خودرو انجام می‌شود یا خیر؟ و فواید و مزایای عرضه خودرو در بورس باید به دقت بررسی شود.

وی  اظهار داشت: از سوی دیگر باید فواید و مزایای عرضه خودرو در بورس برای مردم، مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان نیز مشخص و معین شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت در هیچ مقطعی پیشنهادی برای عرضه خودرو در بورس نداشته است و این طرحی بود که در ابتدا نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح کردند و در ادامه شرکت بورس کالا به این موضوع ورود کرد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول