اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دیدار وزیر امور خارجه ترکمنستان با نمایندگان جدید سازمان‌های بین‌المللی در «عشق‌آباد»

وزیر خارجه ترکمنستان با نمایندگان جدید سازمان های ملل متحد، یونیسف و سازمان جهانی بهداشت در «عشق‌آباد» دیدار و استوارنامه آنان را پذیرفت.

دیدار وزیر امور خارجه ترکمنستان با نمایندگان جدید سازمان‌های بین‌المللی در «عشق‌آباد»

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «رشید مرداف»، وزیر امور خارجه ترکمنستان با «نارین ساهاکیان»، نماینده جدید و دائمی سازمان ملل متحد در ترکمنستان دیدار کرد.

مرداف در ابتدای این دیدار، انتصاب وی را در سمت نماینده مقیم برنامه توسعه ملل متحد در ترکمنستان تبریک گفت و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

طرفین طی گفت‌وگوی سازنده بر اثربخشی تعامل ترکمنستان با برنامه توسعه سازمان ملل و همچنین بررسی پروژه‌های فعلی و آتی تاکید و در مورد زمینه‌های کلیدی همکاری تبادل نظر کردند.

در این دیدار موضوعات اولویت دار مانند الحاق ترکمنستان به (سازمان تجارت جهانی) WTO و همچنین برنامه همکاری توسعه سازمان ملل متحد در ترکمنستان برای دوره 2021-2025 مانند اهداف توسعه پایدار، حقوق بشر، تنوع اقتصادی، دیجیتالی شدن، آب و هوا و بهره وری انرژی، مراقبت های بهداشتی و حفاظت اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت.

در این دیدار، نماینده مقیم برنامه توسعه سازمان ملل متحد در «عشق آباد» رونوشت استوارنامه خود را به مرداف تسلیم و از طرف ترکمنستانی برای استقبال گرم تشکر کرد.

وی همچنین افزود که تمام تلاش خود را برای توسعه همکاری بین سازمان ملل و ترکمنستان به منظور دستیابی به توسعه پایدار به کار خواهد گرفت.

همچنین وزیر امور خارجه ترکمنستان با «محمد فیاضی» رئیس دفتر نمایندگی یونیسف در ترکمنستان دیدار کرد.

در چارچوب این دیدار، رئیس دفتر نمایندگی یونیسف در «عشق آباد» رونوشت استوارنامه خود را به مرداف تقدیم کرد.

مرداف در این گفت‌وگو ضمن تبریک به «محمد فیاضی» به عنوان نماینده یونیسف در عشق آباد، برای وی آرزوی موفقیت در ماموریت و کسب دستاوردهای جدید کرد.

دو طرف با خرسندی از سطح بالای همکاری‌ها ابراز رضایت و چشم انداز توسعه روابط بین ترکمنستان و صندوق کودکان سازمان ملل را بررسی کردند.

در این دیدار، طرف ترکمنی خاطرنشان کرد که ترکمنستان رویکردی همه جانبه به مسائل حفاظت از سلامت و توسعه کودکان را اعمال می‌کند و این سیاست مستلزم توسعه برنامه‌های اقدام و استراتژی‌ است که به هم مرتبط هستند.

رئیس دفتر یونیسف در ترکمنستان آمادگی خود را برای توسعه هر چه بیشتر مشارکت مثمر ثمر در همه زمینه‌های مورد علاقه و گسترش چارچوب قانونی همکاری ابراز کرد.

همچنین در این روز وزیر امور خارجه ترکمنستان و «ایگور زائیتسف» رئیس دفتر سازمان بهداشت جهانی در عشق آباد دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار رئیس جدید دفتر سازمان جهانی بهداشت در عشق آباد رونوشت استوارنامه خود را به وزیر امور خارجه ترکمنستان تقدیم و برای تقویت هر چه بیشتر همکاری بین ترکمنستان و سازمان بهداشت جهانی اعلام آمادگی کرد.

طرف ترکمن نیز به نوبه خود انتصاب «ایگور زائیتسف» را در سمت جدید به عنوان رئیس دفتر سازمان بهداشت جهانی تبریک گفت و برای وی بهترین آرزوها و موفقیت را کرد.

در این گفت‌وگو طرفین بر سطح بالای تعامل در حوزه‌های اولویت دار تاکید و همچنین در مورد موضوعات بین المللی در حوزه سلامت تبادل نظر کردند.

این دیپلمات‌ها نتایج سفر «هانس کلوگه» مدیر دفتر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا به ترکمنستان و همچنین ماموریت دفتر اروپایی سازمان بهداشت جهانی به این کشور را بررسی کردند.

همچنین موضوعاتی در خصوص یادداشت تفاهم بین وزارت بهداشت و صنعت پزشکی ترکمنستان و دفتر سازمان در  عشق آباد در زمینه همکاری در مبارزه با کووید-19 مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول