اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وقوع انفجارهای مهیب در پایگاه آمریکا در سوریه

تلویزیون سوریه از شنیده شدن صدای چندین انفجار مهیب در پایگاه نظامی آمریکا در مرز عراق و سوریه خبر داد.

وقوع انفجارهای مهیب در پایگاه آمریکا در سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری سوریه از وقوع چندین انفجار مهیب در داخل پایگاه نظامی آمریکا واقع در منطقه «التنف» در جنوب شرق سوریه خبر دادند.

تلویزیون سوریه با اعلام این خبر گفت که این پایگاه در نزدیکی مرز با عراق واقع شده است. نهاد موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه نیز در وبگاه خود نوشت که این پایگاه هدف حمله قرار گرفته است.  هنوز منابع رسمی آمریکایی واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند.

به نوشته این نهاد نزدیک به معارضان، دو انفجار در منطقه «۵۵» در مثلث مرزی سوریه، عراق و اردن رخ داد. انفجار اولی شدت متوسطی داشت اما انفجار دوم بسیار شدید گزارش شده است. به هنگام وقوع انفجارها نیز یک بالگرد نظامی ارتش آمریکا بر فراز منطقه در حال پرواز بود.

روز گذشته نیز پایگاه اشغالگران آمریکایی در میدان نفتی «کونیکو» واقع در دیرالزور سوریه هدف حمله راکتی قرار گرفته بود.

منابع محلی در حومه استان الحسکه سوریه نیز در دوم آذر ماه جاری از انفجارهای مهیب در پایگاه غیرقانونی آمریکا در روستای «خراب الجیر»، واقع در پنج کیلومتری شهر مرزی الیعربیه خبر دادند. این انفجارها حاصل شلیک چهار راکت از یک پهپاد بود.

موقعیت پایگاه التنف

در تاریخ ۲۷ مهر نیز پایگاه التنف هدف حمله پهپادی قرار گرفت و یک پهپاد با چهار راکت این پایگاه واقع در مثلث اردن، سوریه و عراق را هدف قرار داد. پنتاگون پس از آن مدعی شده بود که این حمله تلفاتی در پی نداشته است.  سازمان تروریستی سنتکام (فرماندهی مرکزی آمریکا) نیز پیش از این مدعی شده بود که واشنگتن در قبال این حملات برای خود حق پاسخگویی قائل است و در زمانو مکان مناسب پاسخ خواهد داد.

حملات متعدد به پایگاههای غیر قانونی ارتش آمریکا در شرایطی است که دولت سوریه حضور نظامی آمریکا در این کشور را غیر قانونی و آن را اشغالگری می‌داند. آمریکایی‌ها که به بهانه مبارزه با داعش به سوریه آمده‌اند، با نابودی خلافت ادعایی این گروهک اما همچنان در سوریه باقی مانده‌‌اند.

ارتش آمریکا ۱۰ پایگاه نظامی در سوریه دارد که مهم‌ترین آن‌ها پایگاه فرودگاه «رمیلان» در استان الحسکه، پایگاه «عین العرب» در شمال حلب، «الشدادی» در بین استان‌های الحسکه و دیرالزور، «التنف» در جنوب شرق سوریه و پایگاه «چاه نفتی العمر» در استان دیرالزور هستند.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا در شهریور ۱۳۹۹ به صراحت گفته بود که آمریکا برای نفت سوریه در این کشور حضور دارد و باید بخشی از نفت سوریه را برای خود بردارد.

علاوه بر این نظامیان آمریکایی در سوریه تاکنون منجر به کشته شدن بیش از سه هزار غیر نظامی شده‌اند. 

 در این راستا «فضل عبدالغنی» مدیر وبگاه سازمان موسوم به «الشبکه السوریه لحقوق الانسان» (نزدیک به معارضان) در تاریخ ۱۱ آذرماه در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری «عربی۲۱» فاش کرد که  شمار غیرنظامیانی که به دست ائتلاف آمریکایی در سوریه کشته شده‌اند، از مرز سه هزار نفر عبور کرده است که یک سوم آن‌ها کودک هستند.

روزنامه «نیویورک تایمز» نیز به‌ تازگی با انتشار نتیجه تحقیقاتی فاش کرد که گروهی از نظامیان آمریکایی درباره انجام دو حمله در روستای «باغوز» سوریه که در تاریخ هجدهم ماه مارس سال ۲۰۱۹ انجام شده است، پنهان کاری کرده‌اند؛ اقدامی که در پی آن، ۶۴ زن و کودک سوری کشته شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول