اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هادی العامری: مستندات دستکاری در نتایج انتخابات را به دادگاه عالی فدرال ارائه کردیم

رئیس ائتلاف الفتح عراق امروز یکشنبه تأکید کرد که این ائتلاف ادله، مستندات و گزارش شرکت آلمانی را به دادگاه عالی فدرال ارائه کرده که تأکیدی بر دستکاری در نتایج انتخابات پارلمانی است.

هادی العامری: مستندات دستکاری در نتایج انتخابات را به دادگاه عالی فدرال ارائه کردیم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح عراق امروز یکشنبه گفت که این ائتلاف به تصمیم دادگاه فدرال درباره نتایج انتخابات پایبند خواهد بود.

العامری به خبرگزاری شفق نیوز گفت که حتی اگر ائتلاف الفتح درباره نتایج انتخابات، مورد ظلم واقع شود، ولی این ائتلاف به تصمیم دادگاه فدرال تمکین خواهد کرد.

وی تأکید کرد که ائتلاف الفتح، ادله، مستندات و گزارش شرکت آلمانی را به دادگاه عالی فدرال ارائه کرده که تأکیدی بر دستکاری در نتایج انتخابات پارلمانی است.

رئیس الفتح با بیان اینکه «امیدواریم تصمیم دادگاه، به سود ما باشد»، خاطر نشان کرد: «ما حامی و خواستار حکومت هستیم. ما به قانون و تصمیمی که دادگاه فدرال بگیرد، پایبند خواهیم بود».

العامری به تازگی اسنادی درباره تقلب در انتخابات افشا و تأکید کرد: نگرانی از تقلب در انتخابات، تصادفی نبود بلکه ما از همان ابتدا به این سرویس‌ها شک داشتیم. در کلیه نشست‌ها با کمیساریای عالی انتخابات ما در خصوص دستکاری الکترونیکی در نتایج انتخابات ابراز نگرانی کردیم.

وی تصریح کرد: ما شش گزارش از پرونده تقلب و تخلف کمیساریا در اختیار داریم. یک میلیون و ۳۰۰ هزار کارت بیومتریک صادر شده بود که میان رأی‌دهندگان توزیع نشده بود و این یک اهمال از سوی کمیساریا محسوب می‌شود.

رئیس ائتلاف الفتح در ادامه گفت: ما تصمیم دادگاه فدرال در مورد نتایج انتخابات پارلمانی عراق را می پذیریم و معتقدیم که لغو نتایج انتخابات توسط دادگاه فدرال یکی از راه های برون‌رفت از بحران کنونی است.

انتخابات پارلمانی در ۱۸ مهر ماه برگزار شد و پس از اعلام نتایج بسیاری از گروههای سیاسی معتقد به تقلب گسترده بودند تا جایی که در ورودی‌های منطقه سبز تحصن و درگیری رخ داد. کمیته هماهنگی شیعیان عراق موسوم به «الاطار التنسیقی» شامل احزاب و گروه‌های شیعه شامل ائتلاف «الفتح»، «دوله القانون»، «عصائب اهل الحق» به اضافه «کتائب حزب‌الله»‌ و دیگر جریان‌های شیعی است که بیشترین انتقاد و اعتراض را به این نتایج داشت.

شمارش آرا در انتخابات عراق به صورت الکترونیک انجام شد؛ اما کمیساریای عالی مستقل انتخابات در روز انتخابات نیز اعلام کرد به منظور اطمینان از نتایج شمارش الکترونیک، آراء برخی مراکز را به قید قرعه به صورت دستی شمارش خواهد کرد و با شمارش الکترونیکی آراء مقایسه خواهد کرد. پس از شمارش دستی آراء در این شعب اخذ رأی، کمیساریا از انطباق کامل شمارش آرای دستی و الکترونیکی خبر داد؛ مسئله‌ای که با اعتراض مجدد ائتلاف‌های‌ سیاسی و طرفداران آن‌ها همراه شد.

برخی سیاستمداران عراقی نیز با تایید نفوذ امارات، انگلیس و آمریکا در انتخابات اخیر این کشور، فرضیه دستکاری و دخالت این طرف‌های خارجی در نتایج انتخابات پارلمانی اخیر را تأیید کردند.

انتهای پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول