اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

خوزستان در برگزاری روضه‌ خانگی در محرم رتبه اول کشور شد

مسئول ستاد طراحی و اقدام فرهنگی ستاد طواف از نصب بیش از ۱۶۰ هزار بیلبورد شهری و بین شهری و مشکی پوش کردن ۷۰ هزار مرکز آموزشی کشور در محرم خبر داد و گفت: بیشترین برگزاری روضه‌های خانگی در استان خوزستان با ۸۴۷۵۲ جلسه رقم خورد.

خوزستان در برگزاری روضه‌ خانگی در محرم رتبه اول کشور شد

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام علی‌اکبر دریاکناری، مسئول ستاد طراحی و اقدام فرهنگی ستاد طواف با اشاره به تجمیع گزارش‌های استان‌ها در عملیات محرم توسط گروه رصد و پایش این ستاد اظهارداشت: عملیات محرم ۱۴۴۳ با شعار «ایران مشکی پوش» و با موضوع ادارات کل تبلیغات اسلامی استان‌های سراسر کشور با ارائه آخرین گزارش عملکرد، به کار خود پایان داد.

وی افزود: با توجه به رسالت و مأموریت‌های ابلاغی سازمان تبلیغات اسلامی در عملیات محرم و ترویج و گسترش فرهنگ صحیح عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام، ستاد طواف تحت رهنمودها معاون امور فرهنگی و تبلیغ در حوزه رصد و پایش، اقدام به نوآوری کرده و همانند عملیات فصل بندگی در ماه مبارک رمضان با ایجاد سامانه آنلاین ثبت گزارش، نسبت به تجمیع گزارش‌های عملکرد ادارات کل استانی فعال بوده است.

مسئول ستاد طراحی و اقدام فرهنگی ستاد طواف ضمن ابراز خرسندی از روند روبه‌جلو در رصد و پایش اعتماد محور، فعالیت استان‌ها در عملیات محرم ۱۴۴۳ را رضایت‌بخش ارزیابی کرد و یادآور شد: گزارش پایانی کارگروه امور استان‌ها (گروه رصد و پایش) که شامل ۱۶ بخش بوده، حاصل پایش ۲۰۶ قلم آماری در خصوص تعظیم شعائر حسینی با شعار «#نسل_حسینی» تدوین و ارائه‌ شده است.

وی بابیان اینکه گروه رصد و پایش در تهیه و تنظیم این گزارش؛ رویکرد ایران مشکی پوش را ملاک عمل قرار داده است و با احصاء ظرفیت‌های استان‌ها در این خصوص اقدام به پایش کرده است افزود: استفاده از نمادهای عزاداری مانند پویش «#هر_خانه_یک_پرچم» برای بیش از ۴ میلیون خانه، نصب بیش از ۱۶۰ هزار بیلبورد شهری و بین‌ شهری، مشکی پوش کردن نمادها و نقاط مهم شهری، مشکی پوش کردن اماکن دینی مذهبی و بیش از ۷۰ هزار مرکز آموزشی و مشکی پوش کردن اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها، خودروهای سواری شخصی، آمبولانس‌ها و خودروهای پلیس از جمله فعالیت‌های ستاد طراحی و اقدام فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در سراسر کشور بوده است.

دریاکناری ضمن بیان توزیع بیش از ۲۶ میلیون ماسک بهداشتی بین عزاداران حسینی توسط ادارات کل تبلیغات اسلامی اظهارداشت: استان‌های خوزستان و کردستان بیشترین تعداد توزیع ماسک بهداشتی را بر عهده داشتند.

وی با اشاره به اینکه برپایی خیمه‌های سلامت، کودک، مشاوره و کتاب در کنار هیأت‌های مذهبی از دیگر فعالیت‌های ادارات کل تبلیغات اسلامی بوده است، گفت: خیمه سلامت با اختصاص بیش از ۸۱ درصد، رتبه نخست در میان سایر خیمه‌ها را داشته است. ضمن اینکه استان مازندران نیز با تعداد ۵۹۳۵ خیمه، بالاترین حجم برپایی خیمه‌ها را داشته است.

مسئول ستاد طراحی و اقدام فرهنگی ستاد طواف با بیان اینکه بیماری کرونا موجب احیاء و تقویت مجالس و روضه‌های خانگی شده است، گفت: بیشترین برگزاری روضه‌های خانگی مربوط به استان خوزستان با تعداد ۸۴۷۵۲ جلسه بوده است.

وی در پایان اظهار داشت: بیش از ۵۶ هزار هیأت در سراسر کشور مورد نظارت حضوری بازرسان سازمان تبلیغات اسلامی قرار گرفتند و نزدیک به ۱۵ هزار تقدیر و تشکر از هیأت‌های مذهبی وصول‌ شده است و در حین اجرای عملیات، حدود ۸ هزار شکایت واصل شد که موردبررسی و نظارت بازرسان قرار گرفت که بالاترین تعداد هیأت‌های نظارت‌ شده مربوط به استان مازندران به تعداد بیش از ۷ هزار مورد است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول