اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

نبود جراح عمومی زنان در ایلام/ علوم پزشکی پاسخگو نیست!

استان ایلام از محدودیت‌های پزشکی بی‌شماری از جمله نبود پزشک جراح عمومی زنان رنج می‌برد و باعث گله و شکایت شهروندان شده و این در حالی است که مسؤولین دانشگاه علوم پزشکی از پاسخگویی نسبت به مسائل طفره می‌روند.

نبود جراح عمومی زنان در ایلام/ علوم پزشکی پاسخگو نیست!

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، علم پزشکی در استان ایلام آنهم در چند سال گذشته پیشرفت‌هایی داشته و متخصصانی در این استان رشد کرده که باعث درمان بیماران شده‌اند.

 اما علی‌رغم این همه مسائل، بیشتر بیماران این استان از نبود جراح عمومی زنان رنج برده و بالاجبار به سایر استان‌ها برای انجام درمان بیماری خود با هزینه زیاد مراجعه می‌کنند.

ایران جز کشورهایی که از لحاظ علم پزشکی با دنیا رقابت می‌کند و تحرک این علم آنچنان زیاد است که جوانان علاقمند به این رشته و اساتید مجرب در این علم بیشتر نمایان می‌شود.

 پزشکان ایرانی از گذشته‌های دور در این امر شگفت انگیز حاذق بوده و بزرگانی چون ابن سینا و
ابوریحان بیرونی در سراسر جهان نام آور هستند و کتب علمی این پزشکان در دروس دانشگاه‌های دنیا تدریس می‌شود.

 آنچنان رشته‌های مختلف پزشکی گسترده شده که برای تک تک جوارح انسان که با پیچیدگی خاصی تشکیل شده پزشکان مخصوص به خود را دارد که افراد با مراجعه به این متخصصان می‌توانند با آرامش و بدون دغدغه مشکل خود را بازگو و درمان کنند.

نبود جراح عمومی زنان یک حرکت خلاف عرفی است

اسماعیلی یکی از شهروندان ایلامی در گفت‌وگو با فارس گفت: ما مسلمان هستیم دین اسلام هم تاکید بر این دارد که تا پزشک زن وجود دارد رفتن به پیش پزشک مرد جایز نیست؛ نبود جراح عمومی زنان در استان ایلام یک حرکت خلاف عرفی است؛ شاید زنان حاضر به مراجعه پیش پزشک مرد نباشند؛ چرا باید یک پزشک جراح عمومی زنان در استان ایلام وجود نداشته باشد.

برای عمل و درمان به ناچار به استان‌های همجوار رفتم

 ناصری یکی از بیماران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: بعد از کلی آزمایش متوجه بیماری شدم و نیاز به جراحی عمومی زنان به صورت سریع پیدا کردم اما به علت عدم وجود پزشک جراحی عمومی زن حاضر به جراحی توسط پزشک مرد نبودم.

وی افزود: برای عمل و درمان به استان همجوار رفتم از لحاظ اقتصادی با مشکلات زیادی مواجه شدم اگر این جراح در استان ایلام بود چرا باید این همه مسافت و خطرات را به جان می‌خریدم؛ امیدوارم لااقل این مشکل حل شود تا سایر بیماران به خارج از استان در شرایط حاد مراجعه نکنند.

عدم پاسخگویی مسوولین دانشگاه علوم پزشکی ایلام

مدیر روابط عمومی و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام علی‌رغم تلاش‌های متعدد خبرنگار فارس حاضر به پاسخگویی نبودند.

اکثر بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های استان با کمبود تجهیزات و پرسنل درمانی مواجه هستند و مسؤولین دانشگاه علوم پزشکی به بهانه‌های مختلف پاسخگو نیستند.

خبرنگار خبرگزاری فارس با درخواست به حق مردم برای پیگیری یکی از موضوعات مردم که عدم جراح عمومی زنان است اقدام به تهیه گزارش از طریق مدیریت روابط عمومی و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام کرد و متاسفانه در طی تماس‌های مکرر با این مسؤولین هیچ کدام جوابگو نبودند.

امیدواریم در دولت مردمی و محرومان با این چنین مدیران بی‌تدبیر و ضعیف برخورد و در گماردن آنها برای مسوولیت‌ها تجدید نظر شود.

انتهای پیام/ ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول