اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انهدام شبکه تروریستی در کاظمین عراق+عکس

سازمان اطلاعات و تحقیقات فدرال عراق از شناسایی یک تروریست که قصد انفجار در بازاری در کاظمین را داشت و شناسایی و انهدام یک شبکه تروریستی در این شهر خبر داد.

انهدام شبکه تروریستی در کاظمین عراق+عکس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گروه رسانه‌ای «الاعلام الامنی» عراق از دستگیری یک تروریست که برای انجام حملات تروریستی و انفجار یک بمب در یکی از بازارهای شهر کاظمین برنامه‌ریزی کرده بود و تلاش داشت این حمله تروریستی را انجام دهد، خبر داد و اعلام کرد که طی این عملیات امنیتی نیروهای عراقی، اعضای یک شبکه تروریستی که برای انجام انفجار در کاظمین برنامه‌ریزی کرده بود، دستگیر شدند.

در بیانیه این گروه رسانه‌ای که نسخه‌ای از آن در خبرگزاری رسمی عراق (واع)، منتشر شد، آمده است: با تلاش مجدانه و پیگیری مستمر سازمان اطلاعات و تحقیقات فدرال در وزارت کشور و از طریق تجزیه و تحلیل و بررسی داده‌های اطلاعاتی و تحت نظارت و پیگیری مستقیم میدانی توسط معاونت وزارت اطلاعات و تحقیقات فدرال، نیروهای این سازمان توانستند مظنونی را دستگیر کنند که قصد داشت یک بمب  را در یکی از بازارهای شهر کاظمین منفجر کند.

 

بر اساس این گزارش، متهم مذکور در داخل هتلی در شهر کاظمین دستگیر شد. او برادر یک تروریست است که ژوئن گذشته بمبی را در کاظمین منفجر کرد. این فرد در حال حاضر دستگیر شده  در حالی که تلاش داشت به همان شیوه برادرش، با پوشیدن ماسک و کوله پشتی یک بمب را در بازار شهر کاظمین منفجر کند. پس از دستگیری این فرد، اعضای شبکه تروریستی که وی به آن وابسته بود، شناسایی و دستگیر شدند و مخفیگاهی که در آن پنهان شده بودند و از آن‌جا برای عملیات‌های تروریستی برنامه‌ریزی می‌کردند، تخریب شد. در بررسی محل اختفای اعضای این شبکه تروریستی، گذرنامه‌های جعلی، مهمات مختلف، چاشنی‌های انفجاری، سیم‌های انفجار، دوربین دید در شب، انواع مختلف داروهای پزشکی، کیف‌های رودوشی، کتاب، انواع لباس‌ و ... کشف و ضبط شد.

اواسط خرداد ماه گذشته،  طی یک انفجار تروریستی در شهر کاظمین، دست‌کم  سه نفر به شهادت رسیدند و ۱۴ تن زخمی شدند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول