اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

لامردون; نخستین جشنواره فرهنگ و هنر بومی در لامرد برگزار می‌شود

دبیر جشنواره لامردون گفت : هجده آذرماه اولین جشنواره فرهنگ و هنربومی با عنوان لامِردون در شهرستان لامرد برگزار می‌شود.

لامردون; نخستین جشنواره فرهنگ و هنر بومی در لامرد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزرای فارس از لامرد، دبیر جشنواره لامِردون صبح امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به ایده برگزاری نمایشگاه لامِردون اظهارداشت: در قدم اول، طی نشستی که با بانوان رابط ادارات داشتیم طرح اقتصاد بومی، هویت لامردی، اشتغال ملی، آشنایی و پاسداست آداب نیاکان و زندگی سالم بیان و مقرر شد هر اداره، در زمینه ای که میتواند همکاری لازمه را انجام دهد؛ خوشبختانه ادارات، انجمن های هنری و مردم نهاد و صنایع از پیشنهاد ارائه شده حمایت کردند.

سعیده صداقت افزود: در قدم دوم کارآفرین را شناسایی و برای حضور در چنین جشنواره ای دعوت کردیم و بدین ترتیب جشنواره رویه جدی تری به خود گرفت و کارگروه های مختلفی چون روابط عمومی و کمیته تبلیغات، مالی و پشتیبانی، هنرهای تجسمی و صنایع دستی، غذاهای محلی و بنیاد آفتاب، کودکان، گویش محلی و مراسم سنتی، موزه ها و گردشگری، مدیریت، محیط زیست و اجرایی و افتتاحیه شکل گرفت.

صداقت با نیم نگاهی به نامگذاری این جشنواره تصریح کرد: برای نامگذاری نمایشگاه یک طوفان فکری شکل گرفت و این میان «لامِردون» به عنوان اسم منتخب با رای اکثریت اعضا برگزیده شد.

دبیر جشنواره لامِردون از استقبال بی نظیر متقاضیان برای حضور در این جشنواره خبرداد و گفت: با اعلام فراخوان برگزاری جشنواره و واگذاری غرفه های آن به علاقه‌مندان، به صورت چشمگیری از مناطق برون شهرستانی و استانی متقاضیان حضور در نمایشگاه شدند.

این فعال فرهنگی لامردی ادامه داد: خوشبختانه توانستیم بیش از ۲۵ غرفه مجزا که هر کدام از آنها ۲ الی ۳ هنرمند مدیریتش را برعهده دارند ایجاد کنیم.

سعیده صداقت با بیان اینکه جشنواره لامِردون در راستای یادآوری اصالت‌ بیخه جات تداوم خواهد تأکید کرد: بازی بومیمحلی، اجرای مسابقات آشپزی، میزگرد های شبانه نویسندگان تاریخِ بیخه جات، موسیقی های محلی، شعرها و گویش محلی، آیین و مراسمات سنتیبومی، عرضه صنایع دستی، موزه مردم شناسی منطقه، محیط زیست و معرفی حیات وحش و نباتات بومی، مسابقات کودکان، فروش صنایع دستی و موادغذایی سنتی، تجلیل از غرفه داران و همیاران برتر برگزاری نمایشگاه و ... از برنامه های مختلف این جشنواره است.

دبیر جشنواره لامِردون توانمندی افراد را شاخص انتخاب آنان به عنوان مدیران کمیته های مختلف جشنواره عنوان کرد و گفت: بازدید از غرفه های جشنواره برای عموم مردم بصورت شیفت عصر و از ساعت ساعت ۱۵:۳۰ الی ۲۱:۳۰ آزاد است؛ همچنین بازدید مهمانان کشوری و استانی نیز پیش بینی شده است که با قطعیت حضور آنان، اعلام عمومی خواهد شد.

انتهای پیام/ف/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول