اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

«اینوتکس ۲۰۲۲» فرصتی برای هم‌افزایی اجزای مختلف اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور

دبیر نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ با اشاره به برگزاری دو رویداد «اینوتکس پیچ» و »سیکاپ«، از آغاز ثبت نام متقاضیان شرکت در این رویداد‌ها از طریق سایت رسمی اینتوکس خبر داد.

«اینوتکس ۲۰۲۲» فرصتی برای هم‌افزایی اجزای مختلف اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور

گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس؛ صبح امروز سه‌شنبه ۱۶ آذرماه، نشست خبری رویداد پنجمین دوره رقابت استارتاپی نمایشگاه اینوتکس (اینوتکس پیچ) و چهارمین دوره رویداد سیکاپ با حضور «سجاد عباسی فشمی» دبیر نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲، «ایمان محمدعلی» مسئول برگزاری رویداد اینوتکس پیچ و «یاسر قرایی» مسئول برگزاری رویداد سیکاپ، در کارخانه نوآوری آزادی برگزار شد.

در این نشست سجاد عباسی فشمی با اشاره به برگزاری دوره های قبلی اینوتکس گفت: امروز اینوتکس به یک هاب برای حضور اجرای مختلف اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور از شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ و... تبدیل شده است. در آخرین دوره و اینوتکس ۲۰۲۱ که اردیبهشت ماه برگزار شود میزبان ۴۰۰ استارتاپ بودیم که آخرین دستاوردها و نوآوری های خود برای ۲۸ هزار بازدید کننده به نمایش گذاشتند. این رویداد با استقبال زیادی همراه شد و ما میزبان ریاست محترم جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی و سفرای کشورهای مختلف بودیم که نشان از اهمیت این موضوع در مناسبات ملی و بین المللی حوزه نوآوری و فناوری است.

عباسی فشمی با اشاره به اهداف اصلی برگزاری رویداد اینوتکس گفت: ما در اینوتکس ۳ هدف اصلی را دنبال می‌کنیم که عبارتند از : کمک به فرهنگ‌سازی سرمایه‌گذاری در حوزه نوآوری و فناوری، افزایش همکاری‌ها و مشارکت‌های B2B بین بازیگران مختلف اکوسیستم نوآوری، ایجاد شبکه‌ای از کارآفرین‌های استارتاپی.

وی در ادامه با توضیح رویدادهای مختلف اینوتکس گفت: یکی از رویدادهایی که امسال پنجمین دوره برگزاری آن است رویداد ملی رقابت استارتاپی با نام اینوتکس پیچ است. در این رویداد تیم‌ها و استارتاپ‌های خلاق استان‌ها باهم رقابت می‌کنند و از هر استان دو تیم برای حضور در رقابت نهایی در مقابل سرمایه‌گذارها انتخاب می‌شوند. در فاصله ۱ و نیم ماهه مرحله مقدماتی تا فینال تسهیلاتی برای توسعه کسب‌وکارهای استارتاپ‌ها در اختیارشان قرار می‌گیرد تا برای جذب سرمایه‌گذار آماده شوند.

دبیر برگزاری رویداد اینوتکس درخصوص برندگان این رویداد افزود: ۳ استارتاپ برتر کشور از تسهیلات بلندمدت پست بانک در قالب وام برای توسعه کسب و کار خود بهره‌مند می‌شوند.

عباسی فشمی درخصوص رویداد سیکاپ توضیح داد : در رویداد سیکاپ تلاش میکنیم غیر از آموزش تفکر خلاقانه به دانش‌آموزان، استعدادیابی را از قالب تست‌های چهارگزینه‌ای خارج کنیم و به وسیله طراحی بازی‌های کارشناسی شده استعدادهای دانش‌آموزان را شناسایی کنیم.همچنین محصولات و ایده های دانش‌آموزان حمایت می شود و تفکر خلاقانه و کارآفرینی به آن‌ها آموزش داده می‌شود.

دبیر رویداد اینوتکس درخصوص ثبت نام متقاضیان در این رویداد گفت: ثبت نام هردو رویداد از امروز در داخل سایت اینوتکس در دسترس قرار دارد و متقاضیان پس از ارزیابی آنلاین وارد مرحله اول رقابت استان‌ها می‌شوند.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول