اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

قالیباف: جوسازی‌ها درباره موافقت مجلس با تعطیلی پلتفرم‌های اینترنتی دروغ است

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در خصوص طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی علیه مجلس جوسازی شد، خاطرنشان کرد: در این رابطه گفتند که مجلس به دنبال تعطیلی پلتفرم‌هاست، در حالی که این حرف‌ها بی‌اساس است و اتفاقات مجلس به دنبال توسعه اینترنت برای همه مشاغل خُرد و کلان است.

قالیباف: جوسازی‌ها درباره موافقت مجلس با تعطیلی پلتفرم‌های اینترنتی دروغ است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه تکالیف مقرر در قانون و برنامه‌های کلان و تعهدات این وزارتخانه قرائت شد.

پس از قرائت گزارش کمیسیون صنایع و معادن، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مسئولیت مهم و سنگینی در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی بر دوش دارد و در مجلس نیز کمیسیون فرهنگی در حوزه محتوا مسئول است.

وی ادامه داد: تحولی که در حکمرانی مدنظر ماست و در مجلس به دنبال آن هستیم و چالش اصلی کشور نیز هست، در این وزارتخانه باید دنبال شود.

رئیس مجلس تصریح کرد: متأسفانه در دولت گذشته در این بخش عقب‌ماندگی‌های بسیاری وجود داشته، اما امیدواریم وزیر محترم ارتباطات که خودش امروز داوطلب ارائه گزارش به مجلس بوده، آمادگی تحول در این بخش را داشته باشد.

قالیباف افزود: نمایندگان مجلس نیز نسبت به این حوزه توجه جدی داشته باشند.

* تکمیل «شبکه ملی اطلاعات» از نان شب هم واجب‌تر است

رئیس مجلس در ادامه با بیان اینکه هوشمندسازی و دولت الکترونیک اساس و پایه تحول در حکمرانی است، اظهار داشت: اگر به دنبال عدالت اجتماعی و اقتصادی، شفاف‌سازی و مبارزه با فساد هستیم، راه حل آنها توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

وی افزود: در حوزه زیرساخت‌ها، شبکه ملی اطلاعات مهم‌ترین موضوع است و امروز برای کشور از نان شب هم واجب‌تر است.

قالیباف ادامه داد: وزیر ارتباطات قول داده است که شبکه را در این دوره تکمیل کند؛ این کار نباید به سال آخر بیفتد و هر سال باید بخشی از این پروژه محقق شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مهم‌ترین مزیت امروز ما در حوزه ICT داشتن نیروهای دانشمند و جوان است، گفت: توجه به اینها و فراهم کردن بستر برای فعالیت آنها مهم است، وگرنه از دست می‌روند.

* سهم 5 درصدی اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص ملی قابل قبول نیست

وی با اشاره به سهم 5 درصدی اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص ملی گفت: این عدد پذیرفتنی نیست و امروز در شرایط کرونایی کسب و کارهای خرد و کلان دغدغه جدی در حوزه اینترنت دارند؛ لذا توسعه و حمایت از این بخش مهم است.

* علیه مجلس جوسازی کردند

قالیباف با بیان اینکه در خصوص طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی علیه مجلس جوسازی شد و دروغ گفتند، خاطرنشان کرد: در این رابطه گفتند که مجلس به دنبال تعطیلی پلتفرم‌هاست، در حالی که این حرف‌ها بی‌اساس است و اتفاقات مجلس به دنبال توسعه اینترنت برای همه مشاغل خُرد و کلان است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز حوزه ICT یکی از فرصت‌های اقتصادی است و مجلس نیز به آن توجه دارد، اظهار داشت: ما یک درد بی‌درمان داریم که در برنامه هفتم توسعه نیز باید به آن توجه کنیم و آن هم بحث پروژه‌های نیمه تمام عمرانی است؛ این پروژه‌های نیمه تمام در حوزه دیجیتال و هوشمند هم سرایت کرده، در حالی که در حوزه دیجیتال پروژه نیمه تمام معنی ندارد و کار باید به سرعت انجام شود.

وی افزود: به عنوان مثال کارت‌های هوشمند ملی همچنان بلاتکلیف است؛ این چه معنی دارد؟ یا پرونده‌های الکترونیک سلامت همچنان مشکل دارند، آن هم در حالی که ارز 4200 تومانی بدون محدودیت برای دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص می‌یابد اما در حوزه سلامت الکترونیک با اغماض 20 درصد پیشرفت داریم.

قالیباف در پایان خطاب به وزیر ارتباطات تأکید کرد: شما از وزرای جوان و متخصص هستید و اجازه ندهید که مسأله پروژه‌های نیمه تمام در حوزه دیجیتال تبدیل به یک فرهنگ شود.

وی در پایان به اهمیت مباحث محتوایی در حوزه فضای مجازی هم اشاره و تأکید کرد: این موضوع در جلسه جداگانه‌ای بررسی خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول