اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انفجار تروریستی در بصره 4 شهید و 4 زخمی بر جای گذاشت + فیلم

منابع عراقی گزارش دادند که یک موتور سیکلت بمب‌گذاری‌شده در جنوب این کشور منفجر شده است و در پی این انفجار، تعدادی شهید و مجروح شده‌اند.

انفجار تروریستی در بصره  4 شهید و 4 زخمی بر جای گذاشت + فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برخی از منابع عراقی، ظهر امروز (سه‌شنبه)، گزارش دادند که در بصره (جنوب عراق) صدای شدید انفجار به گوش رسیده است.

بنابر گزارش منابع عراقی، انفجار مذکور در نزدیکی بیمارستان الجمهوری به وقوع پیوسته است و خودروهای امدادی بلافاصله به محل اعزام شده‌اند.

 

 

لحظاتی پس از گزارش منابع عراقی، پایگاه «السومریه نیوز» خبر داد که یک خودروی بمب‌گذاری شده در مرکز بصره منفجر شده است.

السومریه نیوز می‌گوید که گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که در پی این انفجار، هفت نفر شهید شده‌اند.

این در حالی است که مقامات عراقی هنوز به گزارش رسانه‌ها واکنشی نشان نداده‌اند و آن را رد یا تأیید نکرده‌اند.

 

 

 

 

برخی از منابع عراقی گزارش دادند که به دنبال این انفجار، تعدادی مجروح شده‌اند؛ اما هنوز شمار دقیق شهدا و مجروحان مشخص نیست.

لحظاتی بعد، السومریه نیوز به نقل از یک منبع امنیتی اضافه کرد که شمار شهدا به ۱۲ نفر افزایش پیدا کرده است و تعداد زیادی نیز مجروح شده‌اند.

پایگاه خبری «روسیا الیوم» به نقل از یک منبع نوشت که اطلاعات اولیه حاکی از آن است انفجار در نتیجه یک اقدام تروریستی و منفجر شدن یک موتور سیکلت بمب‌گذاری شده‌ به وقوع پیوسته است.

استاندار بصره در گفت‌و‌گو با شبکه «الحدث» ضمن تروریستی خواندن این انفجار، خبر داد که این اقدام با یک موتور سیکلت بمب‌گذاری شده انجام شده است و در پی آن، ۴ نفر شهید و ۴ دیگر مجروح شده‌اند.

استاندار بصره در ادامه اظهاراتش با بیان اینکه برای بررسی این انفجار تروریستی جلسه‌ای امنیتی تشکیل می‌شود، از احتمال دست داشتن عناصر داعش در این اقدام خبر داد.

این گزارش در حالی منتشر شده است که منابع عراقی روز گذشته نیز از خنثی‌‌سازی یک انفجار تروریستی در شهر کاظمین عراق خبر دادند.

پایگاه خبری موازین نیوز به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق گزارش داده بود که یک تروریست برای انفجار در شهر کاظمین، نقشه کشیده بود و قصد داشت یک بسته انفجاری را در این شهر منفجر کند.

با این حال،‌ نیروهای اطلاعاتی عراق با اشراف اطلاعاتی و پیگیری میدانی، موفق شدند این تروریست را که قصد داشت بسته انفجاری را در یکی از بازراهای کاظمین منفجر کند، بازداشت کنند.

خرداد ماه گذشته نیز یک انفجار در شهر کاظمین  رخ داد که در پی آن سه‌ نفر شهید و دست‌کم ۲۳ نفر  زخمی شدند. ابتدا اعلام شد که دلیل، انفجار یک کپسول گاز در نزدیکی یک رستوران در این شهر بوده؛ اما سپس داعش مسئولیت این انفجار را برعهده گرفت. 

«اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش النُجَباء عراق در واکنش به این حمله تروریستی گفته بود: «انفجاری که در کاظمین روی داد، یک اقدام تروریستی تمام‌عیار بود. ما به خانواده‌ شهدا تسلیت می‌گوییم و از خداوند متعال برای شهدا رحمت و برای زخمی‌ها شفای عاجل مسألت داریم».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول