اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

نماینده ازبکستان رئیس کمیته اجرایی ساختار منطقه‌ای ضدتروریسم سازمان شانگهای می‌شود

رئیس کمیته اجرایی ساختار منطقه‌ای ضدتروریسم سازمان همکاری شانگهای که به ماموریت خود در این سمت پایان می دهد، در شهر «تاشکند» با وزیر امور خارجه ازبکستان دیدار کرد.

نماینده ازبکستان رئیس کمیته اجرایی ساختار منطقه‌ای ضدتروریسم سازمان شانگهای می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «جمعه خان غیاث اف» رئیس کمیته اجرایی ساختار منطقه‌ای ضدتروریسم سازمان همکاری شانگهای که به ماموریت خود در این سمت پایان می‌دهد، در شهر «تاشکند» با «عبدالعزیز کامل اف» وزیر امور خارجه ازبکستان دیدار کرد.

کامل اف در این دیدار با اشاره به حمایت از افغانستان گفت: امروز باید در قبال افغانستان به جای حرف، عمل می کنیم. در آغاز زمستان هستیم و ارائه کمک به مردم افغانستان با هدف جلوگیری از فاجعه انسانی که می‌تواند موجب بی ثباتی اوضاع در کشور باشد، بسیار حایز اهمیت است.

وی تاکید کرد که ازبکستان برای فعالیت کمیته اجرایی ساختار منطقه‌ای ضدتروریسم اهمیت زیاد قایل است که به عنوان شاخه‌ای از سازمان همکاری شانگهای، همکاری‌های متقابل کشورهای عضو، در مبارزه با تروریسم، افراط گرایی و جدایی خواهی را فراهم می‌کند.

وزیر امور خارجه ازبکستان سهم شخصی «جمعه خان غیاث اف» را در توسعه سازمان و ایجاد همکاری‌های متقابل با سازمان‌های ذیصلاح کشورهای عضو، بسیار ارزشمند خواند.

غیاث اف» بابت ایجاد شرایط مناسب برای اجرایی موفقیت آمیز ماموریت خود و کمک به فعالیت کمیته اجرایی ساختار منطقه‌ای ضدتروریسم سازمان همکاری شانگهای از صمیم قلب تشکر کرد.

از اول ژانویه سال 2022 میلادی سمت رئیس کمیته اجرایی ساختار منطقه‌ای ضدتروریسم سازمان همکاری شانگهای را «روسلان میرزایف» نماینده ازبکستان بر عهده می‌گیرد.

سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین المللی بین دولتی است که در تاریخ 15 ژوئن سال 2001 میلادی در شانگهای چین از سوی قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان تاسیس شده است.

در نشست سازمان که روزهای 8 و 9 ژوئن سال 2017 میلادی در شهر آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شد، هندوستان، پاکستان و ایران عضو دائمی سازمان همکاری شانگهای‌ شدند.

اکنون افغانستان، مغولستان و بلاروس اعضای ناظر این سازمان هستند.

ترکیه، سریلانکا، ارمنستان، آذربایجان، نپال و کامبوج شریک گفت وگو با این سازمان هستند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول