اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

ورود فرهنگ نوآوری و فناوری به گروه‌های سنی دانش‌آموزان در «سیکاپ»

یاسر قرایی دبیر برگزاری رویداد سیکاپ در خصوص ضرورت برگزاری چنین رویدادی گفت: یکی از بزرگترین جامعه آماری ما دانش‌آموزان هستند که نیاز است تا فرهنگ نوآوری و فناوری در این گروه‌های سنی ورود پیدا کند.

ورود فرهنگ نوآوری و فناوری به گروه‌های سنی دانش‌آموزان در «سیکاپ»

گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس؛ در نشست خبری رویداد پنجمین دوره رقابت استارتاپی نمایشگاه اینوتکس (اینوتکس پیچ) و چهارمین دوره رویداد سیکاپ که با حضور «سجاد عباسی فشمی» دبیر نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ برگزار شد؛ «یاسر قرایی» مسئول برگزاری رویداد سیکاپ توضیحاتی را درخصوص جزئیات برگزاری این رویداد ارائه داد.

یاسر قرایی دبیر برگزاری رویداد سیکاپ در خصوص ضرورت برگزاری چنین رویدادی گفت: یکی از بزرگترین جامعه آماری ما دانش‌آموزان هستند که نیاز است تا فرهنگ نوآوری و فناوری در این گروه‌های سنی ورود پیدا کند. علاوه بر دانش‌آموزان افرادی مانند کارآفرینان، مدیران و مربیان مراکز آموزشی نیز در حوزه آموزش نقش دارند، از این رو ما در سیکاپ قصد داریم فرهنگ نوآوری و فناوری را که منجر به کارآفرینی می‌شود را وارد سنین پایین‌تر کنیم.

قرایی درخصوص این رویداد را شامل ۵ قسمت مختلف دانست و در این خصوص توضیح داد: یک بخش شامل نمایشگاه است  که دستاوردهای مربیان و دانش‌آموزان را معرفی می‌کند. بخش دوم پروتایپ است که مربیان دانش‌آموزان و مراکز آموزشی می توانند مستندات پروتایپ خود را برای ما ارسال کنند. تا درنهایت در بخش کافه سرمایه در بحث تجاری سازی آن‌ها کار کنیم. بخش دیگر مربی برتر نام دارد که با شعار من، تو، ما اصولی تدریس می‌کنیم  به شناسایی روش‌های تدریس خلاقانه و نوآورانه می‌پردازد. و درنهایت پس از داوری به ۳ نفر اول جایزه اهدا خواهد شد.

وی در ادامه افزود: بخش دیگر بخش کارآفرینی است که سرمایه‌گذاران و مدیران مراکز آموزشی از سراسر کشور به این رویداد دعوت می‌شوند تا از نمایشگاه بازدید کنند و با روش‌ها و محصولات نوآورانه آموزشی آشنا شوند و با آن‌ها ارتباط برقرار کنند. بخش دیگر توانمندسازی مدیران مراکز آموزشی است  که در آن با روش‌های دسترسی به نوآوری ها و فناوری، چگونگی ایجاد مدارسی خلاق در دوران پساکرونا و نحوه سرمایه گذاری در حوزه نوآوری و فناوری در آموزش آشنا می‌شوند.

دبیر برگزاری رویداد سیکاپ با اشاره به رویداد دانش‌آموزی این نمایشگاه گفت: در این بخش از سیکاپ تلاش می‌شود در مباحث آموزشی هیجان ایجاد شود و ارزیابی دانش‌آموزان به این صورت است که هرکس باتوجه به استعدادها و توانایی خود در سه گروه سنی زیر ۷ سال، بین ۷ تا ۱۴ سال و بالای ۱۴ سال  سنجیده می‌شود. برای این رویداد، دو پیش رویداد درنظر گرفته ایم؛ که پیش رویداد اول روی وبسایت قرار می‌گیرد و در انتهای بهمن ماه رویداد حضوری در هر استان برگزار می شود که در آن افرادی که دارای امتیاز بالاتری باشند سال آینده در اینوتکس ۲۰۲۲ پارک فناوری پردیس حضور خواهند داشت.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول