اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

برخی کوچه‌های شهر کهریزک از روستاها نیز ضعیف‌تر است/ در شهرستان ری به دلیل بورس زمین تغییر کاربری زیاد است

فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: در شهرستان ری و پیرامون تهران به دلیل وجود بورس زمین و دلال بازی اقدام به تغییر کاربری وجود دارد که برای مقابله با آن اقداماتی در راستای مدیریت شهری صورت گرفته است.

برخی کوچه‌های شهر کهریزک از روستاها نیز ضعیف‌تر است/ در شهرستان ری به دلیل بورس زمین تغییر کاربری زیاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، حسین توکلی فرماندار ویژه شهرستان ری ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه شهردار جدید کهریزک با بیان اینکه شهر کهریزک چالش‌هایی را سپری کرده و یکی از شهرهای مهم ری محسوب می‌شود اظهار کرد: توسعه شهر باید با پیوست و مطالعه صورت گیرد زیرا در حال حاضر در کهریزک با مشکل تأمین آب از نظر فشار و کیفیت روبه‌رو هستیم و باید برای ساخت و سازها و تعداد طبقات به این موضوع توجه ویژه شود.

وی با بیان اینکه بافت های فرسوده در شهرها و روستاها باید جزو الویت ها قرار گیرد و امکانات رفاهی برای شهروندان ایجاد شود گفت: ساختار شهری کهریزک در دوره جدید باید به سمت پویایی برود و از روزمرگی ها پرهیز شود.

فرماندار ویژه شهرستان ری ادامه داد: برخی کوچه های شهر کهریزک از نظر وضعیت از روستاها هم ضعیف تر هستند و باید خدمات دهی در تمام شهر یکسان باشد و همچنین معضلات زیست محیطی شهر باید به صورت جدی برطرف شود.

توکلی با اشاره به اجرای مدیریت یکپارچه در شهرستان ری اظهار کرد: مدیریت شهری در کشور ما بیش از یک قرن است که آغاز شده و با چالش‌ها و نظریات مختلفی همراه بوده است و در بخش مدیریت شهری باید بتوانیم با نگاه و قوانین علمی با چالش‌های اجتماعی مبارزه کنیم و مشکلات را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه شهر موجودی زنده است و باید بستری ایجاد شود که مردم با آرامش زندگی کنند، گفت: گاهی اعتبار و بودجه در فضای امروز اقتصادی کشور به دلیل نبود مدیریت یکپارچه معطل می‌ماند و امکان توسعه را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

فرماندار ویژه شهرستان ری بیان کرد: اگر دستگاه قضایی به کمک مجموعه نظارتی شهرستان نیاید در پیشگیری از برخی معضلات با مشکل مواجه می‌شویم زیرا که در شهرستان ری و پیرامون تهران به دلیل وجود بورس زمین و دلال بازی اقدام به تغییر کاربری وجود دارد که برای مقابله با آن اقداماتی در راستای مدیریت شهری به صورت گرفته که موجب رضایتمندی مردم شده است.

توکلی با تأکید بر اینکه اجازه ساخت و ساز در منطقه مجیدآباد کهریزک اشتباه بوده است گفت: ساخت و ساز مجید آباد باید بررسی شود و نیز باید به پیرامون شهر توجه جدی شود زیرا که در حال حاضر مردم از بوی ضایعات در عذاب هستند.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول