اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

چالش مجدد منطقه پدافندی تایوان با پرواز انواع جنگنده‌های چین

شماری ازجنگنده‌های چین با پرواز بر فراز منطقه پدافندی تایوان، آمادگی خود را به رقیب نشان دادند.

چالش مجدد منطقه پدافندی تایوان با پرواز انواع جنگنده‌های چین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع تایوان سه شنبه شب به وقت تهران از پرواز مجدد شماری از جنگنده‌های نیروی هوایی چین بر فراز مطقه پدافندی جزیره خبر داد.

بنابر ادعای وزارت دفاع تایوان، ۹ فروند جنگنده چین از جمله جنگنده‌های «جی-۱۰»، «جی-۱۶» و «وای-۸» وارد منطقه پدافند هوایی جنوب غربی جزیره شدند.

وزارت دفاع تایوان افزوده است که به دنبال شناسایی این جنگنده‌ها از سوی سامانه‌های راداری، جنگنده جزیره برای رهگیری و همراهی جت‌های نیروی هوایی چین به هوا برخاستند. تایوان همواره مدعی است که در این تقابل‌ها سامانه‌های موشکی شبه جزیره  در حالت آماده باش هستند.

وزارت دفاع تایوان  به تازگی از افزایش تمرینات نظامی نیروهای ذخیره ارتش جهت آمادگی برای رویارویی احتمالی با چین خبر داد.

«چیو کو چنگ» وزیر دفاع تایوان گفت، به دلیل اینکه چین فعالیت‌های نظامی خود را  افزایش داده، تایوان نیز آموزش نیروهای ذخیره ارتش را  افزایش می‌دهد که شامل دو برابر شدن رزمایش‌های نظامی و تیراندازی می‌شود.

وزارت دفاع تایوان اعلام کرده است که از سال آینده، تمرین‌های آمادگی اجباری برای برخی از نیروهای ذخیره از پنج و هفت روز ، به ۱۴ روز افزایش می‌یابد تا به طور مؤثر توانایی رزمی نیروهای ذخیره بهبود پیدا کند.  نیروهای ذخیره ارتش تایوان باید بیش از دو برابر تعداد گلوله‌های فعلی را در تمرینات تیراندازی شلیک کنند، در حالی که آموزش رزمی از نیم روز به ۵۶ ساعت افزایش می‌یابد.

وزیر دفاع تایوان همچنین گفت چین تا سال ۲۰۲۵ به توانایی لازم برای انجام حمله نظامی تمام عیار علیه تایوان دست پیدا می‌کند.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملا در مسیر حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض کرده است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله خود آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول