اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

ادعای ینی شفق؛ شکست یگان جنگال ارمنستان در به زمین نشاندن پهپاد بیرقدار

یک رسانه ترکیه‌ای مدعی شد که تلاش یگان جنگال ارتش ارمنستان در به زمین نشاندن یک فروند پهپاد بیرقدار جمهوری آذربایجان با شکست مواجه شد.

ادعای ینی شفق؛ شکست یگان جنگال ارمنستان در به زمین نشاندن پهپاد بیرقدار

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های ترکیه روز سه شنبه مدعی شدند که تلاش ارمنستان در به زمین نشاندن  یک فروند پهپاد «بیرقدار» ارتش جمهوری اذربایجان ناکام ماند.

به نوشته روزنامه «ینی شفق»  تلاش برای به زمین نشاندن یک پهپاد ساخت ترکیه که بر فراز قره باغ پرواز می کرد، شکست خورد.

در این گزارش ادعایی آمده است که یک واحد نظامی ارمنستان در روزهای گذشته تلاش کرد تا کنترل پهپاد رزمی بیرقدار در خدمت نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان را با کمک یک سامانه (جنگال) جنگ الکترونیک  روسی به دست گیرد، اما این پهپاد  پس از اینکه متوجه  این مسئله شد، تلاش طرف مقابل را ناکام گذاشت.

در طول جنگ ۴۴ روزه قره باغ، چندین سامانه جنگ الکترونیک نیز توسط پهپادهای ساخت ترکیه منهدم شد.پهپاد رزمی بیرقدار که توسط  یک شرکت دفاعی ترکیه توسعه و تولید شده است، از سال 2015 توسط نیروهای مسلح ترکیه و اداره امنیت این کشور مورد استفاده قرار گرفته است.

یک مقام ارشد دولت ترکیه نیز به تازگی اعتراف  کرد که دستگاه اطلاعاتی این کشور در نبرد دوم قره باغ بین باکو و ایروان به ارتش جمهوری آذربایجان کمک کرد.

«فواد اوکتای» معاون رئیس جمهور ترکیه در جریان نشستی در زمینه بودجه دفاعی ترکیه گفت که سازمان اطلاعات ملی ترکیه (MIT) در قره باغ فعال بوده و به نیروهای جمهوری آذربایجان کمک‌های اطلاعاتی رساند. معاون رئیس جمهور ترکیه گفت که این اقدام در راستای منافع ترکیه در منطقه و توازن  قوا صورت گرفت.

جنگ سال گذشته بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در تاریخ نهم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۹ آبان ۱۳۹۹) با توافق آتش‌بس به امضای نخست وزیر ارمنستان، «الهام علی اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه  پایان یافت و و روسیه به عنوان میانجی این توافق نقش‌آفرینی کرد.

ترکیه در جریان این نبرد به شدت از ارتش جمهوری آذربایجان حمایت کرد و پهپادهای بیرقدار این کشور پوشش هوایی مناسبی را برای قوای ارتش جمهوری آذربایجان در مناطق عملیاتی فراهم آوردند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان چندی قبل از برگزاری یک رزمایش با ترکیه و گرجستان خبر داد. این رزمایش در «تفلیس»،  پایتخت گرجستان با حضور پرسنل نظامی جمهوری آذربایجان، ترکیه و گرجستان آغاز شد و در طول برگزاری آن حفاظت از زیر ساخت‌های اقتصادی منطقه و انواع رزم در شرایط سخت تمرین شد. جمهوری آذربایجان همچنین در این مدت چندین رزمایش مختلف با ارتش  ترکیه در نخجوان برگزار کرد

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول