اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

ارومیه جزو 10شهر ازنظر آلودگی هوا/ ترمینال شهرستان به خارج از شهر انتقال یابد

نایب رئیس شورای شهر ارومیه گفت: ارومیه گرچه جز شهرهای صنعتی نمی‌باشد ولی از نظر آلودگی هوا در میان 10 شهر کشور قرار دارد که از دلایل آن ساخت و ساز های غیراصولی، فرسودگی ناوگان عمومی و عدم فرهنگ‌سازی در بین مردم است.

ارومیه جزو 10شهر ازنظر آلودگی هوا/ ترمینال شهرستان به خارج از شهر انتقال یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، مرتضی منافی عصر سه‌شنبه در کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: ارومیه گرچه جز شهرهای صنعتی نمی‌باشد ولی از نظر آلودگی هوا در میان 10 شهر کشور قرار دارد و باید با همکاری  و همدلی لازم ارگان‌ها و ادارات متولی و فعال در حوزه محیط زیست  این آلودگی  را کاهش دهیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: متاسفانه اقدامات لازم برای فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی‌های ضروری برای اخذ معاینه فنی در بین شهروندان به نحو شایسته صورت نگرفته است که می‌توان با همکاری‌های صداسیما، پلیس راهنمایی و رانندگی و شهرداری در فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی این امر اقداماتی صورت گیرد.

منافی تصریح کرد: در آمارهای کل کشور شهر ارومیه در تعداد خودرو و ترافیک شهری جزء 10 شهر اول کشور بوده و این امر نقش مهمی در آلودگی هوا دارد که لازم است مراکز معاینات فنی نظارت‌های بیشتر در مقوله  تست خودروها داشته باشند و تجهیزات خود را در این زمینه پیشرفته‌تر و بروزتر کنند . 

وی عنوان کرد: باید انتقال پایانه مسافربری شهرستان  برای کاهش حجم ترافیک و آلودگی هوا  به خارج شهر در اولویت امور مربوط به حوزه حمل و نقل باشد همچنین فرسودگی ناوگان عمومی و نبود قطار شهری علت اصلی و تاثیرگذار در آلودگی‌های شهر اورمیه هست.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: عدم رعایت در ساخت و ساز و تعداد طبقات آپارتمان‌های واقع در گلشهر مانع ورود هوای تازه و اکسیژن به شهر ارومیه می شود  و یکی دیگر از عوامل آلودگی هوای  شهر ارومیه و موجب تشدید شرایط می شود.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول