اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

شهادت 7 مدافع سلامت در بیمارستان بقیه الله (عج)

رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) از شهادت 7 مدافع سلامت این دانشگاه خبر داد.

شهادت 7 مدافع سلامت در بیمارستان بقیه الله (عج)

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، مراسم گرامیداشت روز پرستار صبح امروز در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) با حضور سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران و حسن ابوالقاسمی رئیس دانشگاه و جمعی از پرستاران و اعضای کادر درمان این بیمارستان در مرکز همایش‌های صدرا برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله در این مراسم اظهار کرد:حضرت زینب سلام علیها پرستاری در صحنه کربلا بودند شهادت در کربلا مسکوت نماند و به دنیا مخابره شد، ایشان بانوی عالمه و دانشمندی در زمان خودشان بودند. این شیر زن کربلا یار و یاور ائمه اطهار ع بودند و چه شایسته است که روز پرستار به نام ایشان مزین و نامگذاری شده است. در این بیمارستان به تبع از حضرت زینب سلام شاهد فداکاری پرستاران بودیم که به تاسی از ایشان بود.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته دیدیم که چه فداکاری هایی توسط این پرستاران و پیراپزشکان صورت گرفت و  منجر به شهادت ۷ شهید در این بیمارستان شد و این ها در بخش های مختلف بیمارستان خدمت رسانی می کردند.

وی با اشاره به ۱۶ آذرماه روز دانشجو گفت:  این روز در تاریخ انقلاب اسلامی بسیار مهم است، برای اینکه بنیان ظلم و ستم در زمام پهلوی گذاشته شد و دیدیم که در کودتای ۲۸ مرداد با کمک غربی ها دولت ملی ما را  سرنگون کردند و پس از آن بود که جنبش دانشجویی ضد ظلم شکل گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله بیان کرد: روز دانشجو بسیار مهم است، بنیانی از ستم و ستم در زمان پهلوی گذاشته شد و دیدیم که در ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ رژیم شاهنشاهی کودتایی با کمک غربی ها، انگلستان و آمریکایی ها شکل دادند و دولت ملی کشور ما را ساقط کردند، پس از آن جنش دانشجویی ضد ظلم در دانشگاه تهران شکل گرفت و در مدت ۴ ماه فعالیت داشت تا اینکه آمریکایی ها معاون رییس جمهور خود را به ایران فرستادند تا در دانشگاه تهران دانشکده حقوق دیپلم افتخاری بگیرد. اینجا بود که دانشجویان برآشفته شدند و دانشجویان شروع کردند به تجمع. پس از آن بود که سه دانشجو را دز دانشکده فنی دانشگاه تهران را در تهران به شهادت رساندند.

وی تأکید کرد: رهبر انقلاب در فرمایشاتشان درباره دانشجویان، عمدتاً دانشجویان را به علم و تقوا توصیه می‌کنند و  تاکید دارند که دانشجویان با سیاستهای روز آشنا باشند و در علم سیاست حضور فعال داشته باشند به ویژه بر حضور در جنبش های دانشجویی و مقابله با اشراف گری نیز تاکید دارند.
ابوالقاسمی عنوان با اشاره به فضای بیمارستان حضرت بقیه الله(عج) و روحیه معنوی پرستاران، کرد: برخی اوقات وارد بخش ها می شوم می بینم که پرستاران روز خود را با قرآن کریم آغاز می‌کنند و این روحیه ‌آن ها و سلامت معنوی اشان را تقویت می کند و باعث می شود که فداکاری کنند آن طور که خدمت به بیش از 18 هزار و 500 بیمار بستری در ایام کرونا، از جمله اقدامات ما بوده است، بیش از 11 هزار بیمار کرونایی در دی کلینیک و بیش از 180 هزار بیمار دیگر نیز در اورژانس ما خدمت گرفتند.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول