اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

استان مرکزی توانایی تبدیل شدن به قطب علم و فناوری را دارد

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی قطب کشاورزی و صنعتی کشور محسوب می‌شود، گفت: حضور ۲۵ درصد نخبگان در استان و وجود ۶۱ دانشگاه نشان می‌دهد که مرکزی می‌تواند از قطب‌های علم و فناوری نیز باشد.

استان مرکزی توانایی تبدیل شدن به قطب علم و فناوری را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، فرزاد مخلص‌الائمه ظهر امروز در آئین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه اراک با بیان اینکه استان مرکزی قطب کشاورزی و صنعتی کشور محسوب می شود اظهار کرد: حضور ۲۵ درصد نخبگان در استان و وجود ۶۱ دانشگاه نشان می‌دهد که مرکزی می‌تواند از قطب‌های علم و فناوری نیز باشد.

وی افزود: یکی از محرک‌های پیشبرد امور ایجاد کانون‌های فکر و ایده است و این گزینه‌ای است که باید در استان مرکزی به عنوان نقشه راه جدید و جدی تعریف و دنبال شود.

استاندار استان مرکزی با اشاره به وجود ۲۳۲ رشته دانشگاهی در ۶۱ دانشگاه و پژوهشکده در استان خاطرنشان کرد: در مدیریت جدید استان ایجاد کانون‌های فکر و ایده در همه عرصه‌ها به صورت جدی در دستور کار قرار دارد، علاوه بر آن پژوهشکده‌های فعال به عضویت کارگروهای مربوط به حوزه فعالیت‌های خود در جلسات استانداری در خواهند آمد.

مخلص الائمه  شناسایی، اولویت‌بندی و نظام‌واره کردن در امور را لازمه رفع مسئله و آسیب‌ها دانست و ادامه داد: ایران در زمینه تولید علم با وجود همه موفقیت‌ها نتوانسته است با بهره‌گیری درست از علم به حل مسائل کمک کند، چرا که تولید علم در سطح انتزاعی دانشگاه‌ها باقی مانده است.

سعید حمیدی رئیس دانشگاه اراک نیز از برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری خبر داد و گفت: این نمایشگاه از ۱۳ تا ۱۹ آذرماه همزمان با هفته پژوهش برپا می‌شود.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول